تقویم روزانه؛

تولد غیابی برای بازیکن افسانه ای فوتبال

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در تاریخ 6 اردیبهشت ( 25آوریل ) رخ داده است اختصاص دارد.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز ، مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است را مرور می کنیم.

*تولد یوهان کرایف

25 آوریل 1947 ، بازیکن افسانه ای فوتبال هلند ، یوهان کرایف فقید در آمستردام متولد شد.

کرایف فوتبالش را  در سن 10 سالگی در تیم جوانان آژاکس آغاز کرد. اولین بازی او برای تیم اصلی آژاکس در 25 نوامبر 1964 بود که او تنها گل تیمش را در جریان شکست سه بر یک آژاکس به ثمر رساند. او تا سال 1973 در آژاکس ماند و در این تیم چندین قهرمانی و عنوان آقای گلی به دست آورد و در مجموع 251 گل در 319 مسابقه برای آژاکس به ثمر رساند.

در تابستان 1973 ، کرایف به بارسلونا فروخته شد و در همان فصل اول حضورش کمک زیادی به کاتالان ها در راه کسب عنوان قهرمانی لیگ کرد. او پبج سال را در بارسلونا گذراند و 61 گل در 184 مسابقه به ثمر رساند.

او پس از بارسا به لیگ آمریکا رفت و به فوتبال آنجا اعتبار بخشید. او سپس یک فصل را در لوانته گذراند و در سال 1981 دوباره به آژاکس بازگشت. وی پس از یک فصل بازی در تیم فاینورد  در سال 1983 بازنشسته شد.

کرایف در تیم ملی هلند 48 بازی انجام داد و 33 گل به ثمر رساند و در جام جهانی 1974 با درخشش او و بازیهای زیبای تیم ملی هلند ، مفهوم توتال فوتبال شکل گرفت. البته لاله ای نارنجی در فینال از آلمان باختند و نایب قهرمان شدند ولی کرایف بهترین بازیکن جام لقب گرفت. وی سه بار نیز موفق به کسب جایزه توپ طلا شد.

او پس از بازنشستگی به مربیگری روی آورد و ابتدا سه سال هدایت آژاکس را به عهدا داشت و سپس 8 سال در تیم بارسلونا مربیگری کرد و دوران موفقی را در این تیم ها گذراند و چندین جام را به دست آورد.

اما سرانجام یک ماه پیش افسانه یوهان کرایف به پایان رسید و در 24 مارس 2016 به علت ابتلا به بیماری سرطان در سن 68 سالگی درگذشت.

تولد غیابی برای بازیکن افسانه ای فوتبال

*تولد مجتبی محرمی

 6 اردیبهشت 1343 مجتبی محرمی مدافع سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس متولد شد.

او فوتبالش را از 16 سالگی در تیم شاهین تهران آغاز کرد و سپس به تیم نیروی زمینی رفت.

محرمی از سال 1367 به پرسپولیس رفت و در طول 9 سالی که در این تیم بازی کرد 174 مسابقه انجام داد و 41 گل به ثمر رساند. او در پرسپولیس چندین جام مختلف را به دست آورد. او سپس به العربی قطر رفت و پس از یک فصل بازی در آنجا بازنشسته شد.

محرمی 31 بازی در تیم ملی اجام داد و پنج گل به ثمر رساند. از او به عنوان بهترین مدافع چپ تاریخ فوتبال ایران یاد می کنند.

البته محرمی  در طول دوران بازی اش حاشیه های زیادی هم ایجاد کرد و یکی از به معروفترین حرکات او ، مشتی بود که به صورت امیر قلعه نویی در جریان دربی سال 74 زد.

 *شکست ایران برابر کانادا

6 اردیبهشت 1380 ، تیم ملی کشورمان در دومین مسابقه خود در جام چهار جانبه قاهره ، به مصاف تیم ملی کانادا رفت که با نتیجه یک بر صفر شکست خورد و چهارم شد.

تیم ما در مسابقه اول نیز با همین نتیجه از کره جنوبی باخته بود. این مسابقات اولین تجربه مربیگری بلاژویچ روی نیمکت تیم ملی ایران بود که زیاد موفق نبود و هر دو بازی را باخت.

 *آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ برتر

 25 آوریل 2004 آرسنال در وایت هارت لین با تاتنهام دو بر دو مساوی کرد و در فاصله چهر هفته مانده به پایان لیگ ، قهرمان لیگ برتر شد.

آرسنال در آن فصل هیچ شکستی را متحمل نشد و با 81 امتیاز و با 9 انتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم یعنی چلسی قهرمان شد.گلهای آرسنال را در این مسابقه پاتریک ویرا و رابرت پیرس به ثمر رساندند اما سپس تاتنهام دو گل زد و بازی مساوی شد. با اینوجود آنها با همین یک امتیاز نیز قهرمانی خود را قطعی کردند.

این آخرین قهرمانی توپچی ها در لیگ برتر بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار