افزایش حجم کاری ارائه دهندگان خدمت در بخش های پاراکلینیک

نماینده جامعه آزمایشگاهیان در شورای عالی نظام پزشکی گفت: با وجود این امر سازمان های بیمه گر نیز در پرداخت مطالبات آن ها دیرکرد قابل توجهی دارند و حتی اعلام می کنند که ما پولی برای پرداخت نداریم .

دکتر محمد صاحب الزمانی نماینده جامعه آزمایشگاهیان در شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این مطلب که با اجرای طرح تحول بار مراجعات به بخش خصوصی بویژه در کلانشهرها کاهش یافته ؛ اظهار داشت :  سازمان های بیمه گر نیز مطالبات پزشکان و بخش پاراکلینیک را در بخش خصوصی  به موقع پرداخت نمی کنند.

وی افزود : این پیام موجب سستی ارائه دهندگان خدمت می شود و دیگر تمایلی به کار کردن ندارند و مراکز دولتی هم بیش از توان خود نمی توانند پذیرش داشته باشند؛ لذا بیماران باید به بخش خصوصی ورود کنند .

وی با اشاره به این که طرح تحول نظام سلامت بدون برنامه شروع و اجرایی شد، اظهار داشت : هر شش ماه یک مطلبی پیشنهاد و ابلاغ می شود و در عمل مشاهده می کنیم تنها 50 درصد آن اجرا می شود .

به گفته صاحب الزمانی بیشترین رضایت را مردم از این طرح دارند زیرا توان ورود به بخش خصوصی را نداشته و اکنون با مراجعه به بخش دولتی با تعرفه پائین و حتی بصورت رایگان خدمات درمانی را دریافت می کنند .

نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به معضلات متعدد جامعه آزمایشگاهی خاطرنشان کرد:آزمایشگاه ها چندین سال است که با  مشکل تعرفه مواجه هستند و هم زمان با واقعی شدن تعرفه ها ، سازمان های بیمه گر نیز باید تقویت شده و از این حالت خارج شوند و قوانین سختی کار و ارتقای بهره وری در آزمایشگاه ها مصوب و ابلاغ شود.

وی ادامه داد :اگر اعتباراتی برای این موضوع پیش بینی می شود، باید به موقع پرداخت شود زیرا هیچ پروژه ای بدون در نظر گرفتن اعتبارات از پیشرفت مطلوبی برخوردار نیست.

به گفته وی نظام سلامت در سایر کشورها اولویت اول است و نگاه مسئولان حکومتی ما نیز باید متغیر شود و سلامت را در اولویت اول برنامه های دولت  قرار دهند زیرا تا جامعه ای سالم نباشد نمی تواند پیشرفت کرده و موفق باشد .




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار