سود ده ترین باشگاه های فوتبال جهان

در این گزارش به معرفی سود ده ترین باشگاه های فوتبال جهان می پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در فوتبال روز جهان مسائل مالی و سودهی به یکی اصلی ترین برنامه های باشگاه داری تبدیل شده، و باشگاهای جهان با انجام کارهای تجاری گوناگون سعی بر این دارند که بیشترین سود دهی را داشته باشند.

به خصوص در اروپا که قانون فیرپلی مالی از سال 2011 آغاز شده و باشگاهای فوتبال در اروپا باید مراقب دخل و خرجشان باشند یعنی مقدار درآمد باشگاه بیشتر از مقدار پولی باشد که در هر سال خرج میکند و اگر این قانون را رعایت نکنند شامل محرومیت ها می شوند.

در این گزارش به معرفی 10 باشگاه سوده فوتبال جهان می پردازیم.


سود ده ترین باشگاه  های فوتبال جهان

1. منچستر یونایتد انگلستان:

منچستر یونایتد که بعد جدا شدن سر الکس فرگوسن، در مستطیل سبز دچار چالش های فراوانی شده هنوزهم در بیرون زمین فوتبال موفق ترین باشگاه جهان است و با سودی برابر 190 میلیون دلار جایگاه اول سوده ترین باشگاه فوتبال جهان را در اختیار دارد.

شیاطین سرخ هم اکنون در رده 5 جدول لیگ جزیره هستند و امیدوارند بتوانند سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را تصاحب کنند.


سود ده ترین باشگاه  های فوتبال جهان

2. رئال مادرید اسپانیا:

تیم اول شهر مادرید با سودی برابر 162 میلیون دلار در جایگاه دوم جدول سوده ترین باشگاهای فوتبال جهان حضور دارد. و رقابتی تنگاتنگی با منچستر یونایتد در این زمینه دارد.

باشگاه رئال مادرید که بعد پیوستن زیدان روز به روز بهتر میشود هم اکنون در رده سوم لیگ اسپانیا است و تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارد.


سود ده ترین باشگاه  های فوتبال جهان

3. منچستر سیتی انگلستان:

باشگاه منچستر سیتی که فصل پر فرازو نشیبی را پشت سر گذاشته به لطف اسپانسرهای رنگارنگ خاورمیانه ای خود با سودی برابر 131 میلیون دلار در رده سوم جدول سوده ترین باشگاهای جهان حضور دارد

سیتی زنها هم اکنون با 61 امتیاز در رده سوم لیگ برتر جزیره هستند. و در فصل اینده پپ گواردیولا سرمربی فعلی بایرن مونیخ سکان هدایت آنها را به عهده خواهد گرفت.


سود ده ترین باشگاه  های فوتبال جهان

4. آرسنال انگلستان:

رده چهارم جدول سوده ترین باشگاهای فوتبال جهان بازهم مطعلق به تیمی انگلیسی است. توپچی های شهر لندن با سودی 122 میلیون دلار در رده 4 این جدول حاضر هستند. گفتنی است آخرین قهرمانی آرسنال در لیگ جزیره به سال 2004 میلادی بازمیگردد.


سود ده ترین باشگاه  های فوتبال جهان

5. لیورپول انگلستان:

پر افتخار ترین تیم انگلیسی در رقابت های اروپایی با سودی برابر 115 میلیون دلار توانسته رده پنجم جدول سوده ترین باشگاهای فوتبال جهان را مال خود کند و با وجود ناکامی های اخیر در رقابت های مختلف بالاتر از غول های چون بارسلونا اسپانیا و بایرن مونیخ آلمان بایستد.


سود ده ترین باشگاه  های فوتبال جهان

6. بارسلونا اسپانیا:

بدون شک بارسلونا قدرتمند ترین و بهترین باشگاه فوتبال جهان در دهه گذشته و این دهه بوده است و این تیم اسپانیایی توانسته با جذب ستارگان گران قیمت و داشتن آکادمی بسیار فعال تیمی یک دست بسازد

بارسلونا اسپانیا با سودی برابر 108 میلیون دلار توانسته در رده 6 جدول سوده ترین باشگا های ورزشی جهان بایستد.


سود ده ترین باشگاه  های فوتبال جهان

7. یوونتوس ایتالیا:

ییونتوس ایتالیا بعد از پشت سر گذاشتن دوران سخت محرومیت های ناشی از تبانی در لیگ ایتالیا دوباره توانسته به وضعیت مالی مطلوبی برسد و با سودی برابر 81 میلیون دلار در رده هفتم پرسود ترین باشگاهای فوتبال جهان جای دارد.

یونتوس پس از 4 دوره متوالی قهرمانی در لیگ ایتالیا هم اکنون با 79 امتیاز در صدر جدول سری آ حضور دارد و امیدوار به تکرار مقام قهرمانی خود است.

تیم تاتنهام انگلیس که فصل فوق العاده ای را پشت سر گذاشته و سه هفته مانده به پایان لیگ جزیره در رده دوم حضور دارد همیشه از لحظ مالی در وضعیت خوبی بوده و ای تیم لندنی با سودی برابر 73 میلیون دلار در هشتم جدول سوده ترین باشگا های جهان حضور دارد.

تاتنهام امیدوار است که با افزایش گنجایش استادیوم خانگی اش و بستن چند قرار داد تجاری جدید درآمد بیشتری کسب کند.


سود ده ترین باشگاه  های فوتبال جهان

9. شالکه 04 آلمان:

شاید خیلی عجیب باشد که ببینید در این لیست شالکه 04 از بایرن مونیخ بالاتر باشد. اما شالکه به علت حضور در منطقه ثروتمند گلسن کرچن روابط تجاری عالی دارد و البته مخارج سالانه این تیم از باشگاه بایرن مونیخ بسیار کم تر است و به همین علت آنها در وضعیت بهتری نسبت به رقیب مونیخی خود هستند. و با سودی برابر 67 میلیون دلار در رده نهم جدول ما حضور دارند.


سود ده ترین باشگاه  های فوتبال جهان

10. بایرن مونیخ آلمان:

بایرن مونیخ یکی از بهترین کادرهای مدیریتی در جهان را دارد و یکی از با ثبات ترین تیم های دنیاست و چندین سال است که در سطح اول فوتبال جهان حضور دارد.

بایرن مونیخ با 60 میلیون سود در رده دهم جدول سوده ترین تیم های باشگاهی فوتبال جهان است. مونیخی ها هم اکنون در رده اول بوندسلیگا حضور دارند و خود را آماده قهرمانی میکنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
گزارش فوق العاده اى بود، بسيار خوب و مفيد
Germany
ناشناس
۰۵:۱۸ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
از این دست گزارش ها بیشتر کار کنید
Germany
ناشناس
۰۵:۱۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
بسیار عالی مرسی
آخرین اخبار