آبادان؛

خسارت به مزارع گندم و جو خرمشهر

۲۰ تا ۳۰ درصد مزارع گندم و جو خرمشهر در بارندگی اخیر خسارت دید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: در بارندگی‌های اخیر، ۲۰ تا ۳۰ درصد مزارع گندم و جو غرب کارون در این شهرستان خسارت دید.
محمد مطرودی افزود: طی بررسی‌های انجام شده، هفت هزار هکتار مزارع گندم و یکهزار و ۵۰۰ هکتار مزارع کشت جو در غرب کارون، حفار شرقی و غربی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد آسیب دید که قابل برداشت نیست.
 وی گفت: خوشبختانه آب رودخانه کارون به درون مزارع کشت گندم و جو نفوذ نکرد ولی بارش شدید باد و باران و تگرگ باعث شکسته شدن و خوابیدن خوشه‌های گندم شد و برداشت این محصول با کمباین امکانپذیر نیست.
 مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از آغاز مجدد برداشت گندم و جو خبر داد و افزود: ۳۰ کمباین در اراضی کشت گندم حضور دارند و کار برداشت در حال انجام است و مراکز خرید کفیشه و کارخانه آرد خرمشهر نیز کار خرید و تحویل گندم را انجام می‌دهد.
 مطرودی پیش بینی برداشت گندم و جو از هر هکتار سطح زیر کشت را ۲ تن خواند و گفت: تا پیش از بارندگی، میزان خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان را ۱۶ هزار تن پیش بینی می‌شد که با خسارت ۲۰ درصدی میزان برداشت کمتر است.
 وی تولید سال زارعی گذشته را ۱۶ هزار تن یادآور شد و افزود: سال زراعی گذشته ۱۴ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.
 شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد.
انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، خسارت ، مزارع ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.