آبادان؛

خسارت به كشاورزی شادگان

سيلاب، 5.5 ميليارد ريال به كشاورزي شادگان آسيب زد.

خسارت به كشاورزي شادگانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: بارش باران و تگرگ، پنج میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال به محصولات کشاورزی شادگان آسیب جدی رساند.

حمید مطرودی افزود: بارندگی‌های اخیر، سیل، طوفان و تگرگ موجب خوابیدگی محصولات کشاورزی گندم، جو و کلزا و ریزش و شکستگی دانه و نابودی کشت‌های سبزیجات و صیفی جات، خسارت به دام و طیور، خسارت به نخیلات بارور شهرستان شادگان شد.

وی گفت: به دلیل طغیان رودخانه جراحی و شکستگی سیل بند‌ها به کشت‌های حاشیه رودخانه کارون، خسارت وارد شد و بیشتر مزارع و باغات زیر آب رفت که این موضوعات به صندوق بیمه محصولات کشاورزی اطلاع رسانی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان افزود: از صندوق بیمه کشاورزی برای بازدید و تعیین میزان خسارت کشاورزی خواسته شده تا اقدامات لازم را رد این خصوص انجام دهد.

مطرودی گفت: از سطح زیر کشت ۲۲ هزار گندم حدود ۵۰ درصد و از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار جو حدود ۶۰ درصد و از ۳۵۰ هکتار کلزا حدود ۶۰ درصد مورد خسارت قرار گرفته و پیش بینی خسارت اولیه نزدیک به پنج هزار و ۵۹۵ میلیون ریال می‌باشد.

سالانه حدود ۵۰ هزار تن خرما از نخیلات شهرستان شادگان برداشت می‌شود که بیش از ۳۵هزار تن آن به خارج کشور صادر می‌شود، ضمن اینکه سالانه ۲۸هزار تن گندم تولید می‌شود.

در پی بارندگی شدید در مناطق بالادست سدهای کرخه و دز در شمال خوزستان ستادهای بحران در شهرهای دزفول، اندیمشک، شوش‌تر و شوش و شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به حالت آماده باش در آمد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: آبادان ، خسارت ، سیل ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.