آبادان؛

کشت سورگوم علوفه‌ای در شادگان

کشت سورگوم علوفه‌ای در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: عملیات کشت علوفه با سطح 100 هکتار یونجه از اسفندماه سال گذشته و 400 هکتار سورگوم از فرودین‌ماه امسال شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر اردیبهشت سال جاری به پایان برسد.

حمید مطرودی با بیان اینکه گیاه سورگوم از خانواده غلات بوده که در کشور با نام ذرت خوشه‌ای شناخته می‌شود و از نظر دارا بودن اهمیت در سطح جهان بعد از محصولاتی مانند برنج، ذرت، گندم و جو در مقام پنجم قرار دارد، افزود: این گیاه با اقلیم‌های متفاوتی از جمله مناطق گرم و خشک سازگاری زیادی را از خود نشان می‌دهد.

وی گفت: سورگوم با نفوذ در خاک باعث جذب رطوبت زیادی شده و در مقایسه با دیگر گیاهان و غلات از نظر استفاده آب در جایگاه بهتری است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان افزود: برای کشت سورگوم در شهرستان شادگان تاکنون بالغ بر 5 تن بذر سورگوم اصلاح شده و 20 تن کود اوره و فسفات توسط شرکت‌های تعاون روستایی در حال توزیع بین کشاورزان این امر بوده که تا‌کنون 200 هکتار از اراضی برای کشت سورگوم شخم زده شده است.

مطرودی گفت: متأسفانه به‌دلیل خشکسالی و عدم تأمین آب در حوزه جراحی، مقدار 50 درصد کشت سورگوم به‌منظور تأمین علوفه دامی نسبت به سال‌های قبل کم شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آبادان ، کشت ، سورگوم ، علوفه ، شادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.