شهرداری قصد دفاع از هیچ مالکی را ندارد / با تمام توان از باغات تهران صیانت می‌کنیم

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این‌که شهرداری قصد دفاع از هیچ مالکی را ندارد، گفت: با تمام توان از باغات تهران صیانت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در دویست و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به بحث بررسی قطع درختان در باغ 5 هزار متری دروس اظهار داشت: با حضور آقای حقانی رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران بازدیدی از این باغ انجام دادیم و در نتیجه به یک نظر مشترک رسیدم که در باغ 5 هزار متری دروس در ایام تعطیلات فروردین ماه هیچ‌گونه درختی قطع نشده است.

وی با این‌که در سال 82 این زمین رای باغ گرفته شده است، افزود: آمار درختان را به صورت کامل اعلام کردیم اما می‌پذیریم که در 10 سال گذشته تعدادی درخت از این باغ کم شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این‌که بنده به اتفاق آقای حقانی و مدیران و شهردار منطقه یک از این باغ بازدید کرده‌ایم، تصریح کرد: پس از بازدید از این باغ 5 هزار متری از یک باغ 1200 متری دیگر که در مجاورت این باغ قرار دارد بازدیدی صورت گرفت و مشخص شد که کاربری این باغ 1200 متری n113 مشخص شده اما در طرح تفصیلی نمی‌دانم این کاربر مشخص شده است.

عبدالهی با تاکید بر این‌که تعداد درختان این باغ 1200 متری 51 اصل درخت بوده است، گفت: در حال حاضر دراین باغ 43 درخت زنده و یا خشک است.

وی با بیان این‌که برای این باغ 1200 متری در سال 90 رای غیر باغ صادر شده و مالک در سال 93 درخواست ساخت و ساز از شهرداری تهران می‌کند، تاکید کرد: هنگامی که از این محل بازدید به عمل می‌آید مشخص شده که تعداد 8 درخت کم شده به همین  دلیل منطقه اقدام به جریمه و یا برخوردهای قانونی کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این‌که 4 درخت نیز باقی بوده و دریافت مجوز در این درختان جابه‌جا شده است، تصریح کرد: 8 درخت دیگر نیز بر اثر گودبرداری تخریب شده که البته این درختان در کنار زمین مجددا کاشته شده‌اند.

عبدالهی با بیان این‌که اگر این زمین کاربری n113 نداشته باشد باید 60 درصد فضای ساخت بگیرد، گفت: ولی تنها در این منطقه 40 درصد پروانه ساخت به مالک داده است.

وی به اعتمادسازی میان نمایندگان شورا و شهرداری  اشاره کرد و افزود: هنگامی که شهرداری موضوعی را به عنوان نماینده اعلام می‌کند باید دوستان نیز بر اساس اعتمادی که به نماینده دارند آن را بپذیرند به این منظور که شهرداری قصد دفاع از هیچ مالکی را ندارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این‌که بازرسی کل کشور سازمان بوستان‌ها پارک‌ها را بازرسی کرده است، گفت: یکی از بندهای این بازرسی آن بوده که چرا شهرداری این همه سخت گرفته و جریمه‌های زیادی داشته است.

وی بیان کرد: شهرداری تهران با تمام توان و قدرت از باغات شهر تهران صیانت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار