رسانه آمریکایی : تضادهای توافق هسته‌ای، موضوع بحث دیدار امروز ظریف و کری

رسانه دولتی آمریکا در گزارشی به اختلاف نظرهای گسترده میان ایران و آمریکا بر سر توافق هسته‌ای پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی  وی اُ اِی (صدای آمریکا) در گزارشی به قلم "پاملا داکینز" نوشت: نگرانی‌های ایران شامل بهره‌مندی ناچیز این کشور از لغو تحریم‌های اقتصادی و به بن‌بست خوردن مذاکرات صلح سوریه، بدون شک در دیدار امروز "محمد جواد ظریف" و "جان کری،" وزرای خارجه ایران و آمریکا، مطرح خواهد شد. این دو یکدیگر را در نیویورک ملاقات خواهند کرد و دیدار با مقامات عربستان و مصر نیز در دستور کار وزیر آمریکایی قرار دارد.

مقامات ایرانی نسبت به این موضوع معترض هستند که حتی با اجرایی شدن برجام، کشورشان هیچ بهره‌ای از توافق هسته‌ای نبرده است. "محمد جواد ظریف،" روز شنبه در کنفرانس خبری مشترک با "فدریکا موگرینی،" رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: تمام کشورها ملزم هستند موانع بر سر اجرایی شدن توافق هسته‌ای را برطرف کنند. ما با مشاهده رفتار آمریکا، خواستار اعمال فشار بیشتری بر این کشور و اتحادیه اروپا هستیم تا زمینه همکاری میان بخش‌های غیربانکی اروپا و آمریکا را فراهم سازند.

"جان ارنست،" سخنگوی کاخ سفید، پیش‌تر در روز جمعه، توضیح داده بود که دسترسی به نظام مالی و بانکداری آمریکا از سوی ایران در توافق هسته‌ای مطرح نشده است. 
"جان کربی،" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، نیز اعلام کرد رسیدگی به موضوع تحریم‌های ایران از مسائل مورد بحث میان جان کری و محمد جواد ظریف خواهد بود.

جان کربی در این باره گفت: ما از نگرانی ایران درمورد نحوه لغو تحریم‌ها آگاه هستیم و وزارت خارجه آمریکا نیز تمایل زیادی به حل این موضوع دارد.

در دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا موضوع برقراری صلح در سوریه و حل دیپلماتیک این کشور نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. هر دو مقام مذاکراتی غیرمستقیم در این باره در ژنو انجام داده بودند. ایران از دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، حمایت می‌کند و آمریکا حامی نیروهای به اصطلاح میانه رو مخالف دولت در این کشور است. در عین حال، واشینگتن و تهران در گروه حامیان حل دیپلماتیک بحران سوریه قرار دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار