ارنست: موضوع ایران یکی از محورهای گفتگوی اوباما در عربستان است

سخنگوی کاخ سفید گفت رئیس جمهور آمریکا در سفر آتی خود به عربستان، درباره ایران با مقامات سعودی گفتگو می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جاش ارنست گفت: موضوع ایران از جمله موضوعاتی است که اوباما در سفر آینده وی به عربستان با مقامات این کشورگفتگو می‌کند. 

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: آیا موضوع سند ۲۸ صفحه‌ای مربوط به حادثه یازدهم سپتامبر در سفر آینده اوباما به عربستان مطرح خواهد شد، گفت: من نمی‌دانم که این موضوع در برنامه رئیس جمهور خواهد بود یا خیر. بدیهی است که مسائل مهمی برای گفتگو و از جمله مسائل مربوط به ایران، داعش و حتی اوضاع یمن وجود دارد. رئیس جمهور در ماه مه گذشته نشستی با حضور مقامات عربستان و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج (فارس) در کمپ دیوید برگزار کرد.

ارنست در ادامه گفت: در آن نشست تمرکز رئیس جمهور کمک به این شورا برای همکاری بیشتر در پیشبرد اهداف امنیتی آن‌ها بود. آمریکا نقش مهمی در این همکاری ایفا می‌کند. ما می‌توانیم با ارائه کمک‌های تخصصی و مرتبط با فناوری نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنیم. بدیهی است که راه و برنامه‌ای طولانی برای رسیدن به این موضوع وجود دارد. 

وی در ادامه با مطرح کردن ادعاهای تکراری علیه کشورمان، افزود: «ما در مبارزه با القاعده در یمن با هم همکاری می‌کنیم و همچنین با هم با اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه مقابله می‌کنیم. این حیطه‌هایی است که آمریکا و عربستان سعودی به طور موثر با هم تعامل داشته‌اند تا منافع مشترک خود را به پیش ببرند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار