رسانه های عربی: رئیس جمهور آینده آمریکا هم بر ضد ایران اقدامی نمی‌کند/ چرا مطبوعات جهان به عربستان حمله می‌کنند؟

دو وبسایت عربی، شورای ملی ایرانیان آمریکا را عامل پشت پرده حمله مطبوعات جهان به رژیم آل سعود دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وب سایت الخلیج الجدید در گزارشی درباره موضع گیری رسانه های اروپایی  و آمریکایی بر ضد عربستان سعودی نوشت: "رسانه های غربی  و آمریکایی در ماه های اخیر حمله ای گسترده و هدفمند را بر ضد عربستان سعودی آغاز کرده اند. آنها سعی دارند ظهور گروه های تروریستی و بی ثباتی را در منطقه به رژیم آل سعود و سیاست های خارجی این رژیم ربط دهند. در عین حال سعی می کنند ایران را از تمام آنچه در عراق، سوریه، لبنان و یمن روی می دهد، تبرئه کنند. "

این وبسایت در ادامه مدعی شد: شورای ملی ایرانیان آمریکا، نایاک، این حمله گسترده را بر ضد آل سعود ساماندهی می کند. اصحاب مطبوعات و پژوهشگران ایرانی در خبرگزاری ها و رسانه های بین المللی نفوذ کرده اند. آنها این توطئه ها را بر ضد عربستان سعودی اجرایی می کنند."

الخلیج الجدید در ادامه، گزارشی را از وبسایت "عربی 21" درباره تبلیغات نایاک بر ضد عربستان منتشر کرد.

در این گزارش ادعایی آمده است: "نایاک از طریق خبرنگاران، نویسندگان و پژوهشگران ایرانی که در رسانه های آمریکایی و اروپایی فعالیت می کنند، نفوذ خود را در مطبوعات بین المللی گسترش داده است. نایاک تصویر اشتباهی را از عربستان سعودی به جهانیان نشان می دهد. نایاک تبلیغات گسترده ای را بر ضد عربستان آغار کرده و همواره سعی دارد ظهور تروریسم و افراط گرایی را در خاورمیانه و اروپا به رژیم آل سعود نسبت دهد. در ماه های اخیر رسانه های بین المللی به شدت عربستان سعودی را مورد هدف قرار داده‌اند و نایاک بازیگر اصلی این میدان است."

در این گزارش همچنین ادعا شده است : "نایاک نقش بسیار مهم و پنهانی در توافق هسته ای ایفا کرد. این شورا موجب نزدیکی دیدگاه های دولت روحانی و باراک اوباما در  رسیدن به این توافق شد. نایاک، تضعیف عربستان سعودی و کاهش روابط دیپلماتیک و استراتژیک میان آمریکا و عربستان را تضمینی برای موفقیت توافق هسته ای ایران می داند. بر همین اساس حتی رئیس جمهور آینده آمریکا نیز نمی تواند اقدامی بر ضد مصالح ایران و توافق هسته ای انجام دهد."

در ادامه این گزارش آمده است: نایاک می داند ارتباط دادن تروریست ها به عربستان می تواند بهترین استراتژی بر ضد رژیم آل سعود باشد. این شورا سعی دارد هرگونه ارتباط ایران با تروریست ها را نفی کند. نایاک در مقابل ایران را مهد تمدن و اعتدال و یک کشور همگام با آمریکا و اروپا در مبارزه با تروریست های عراق و سوریه معرفی می‌کند.

شورای ملی ایرانیان آمریکا سعی دارد مقامات آمریکایی و اروپایی را مجاب کند که ایران هم پیمان قابل اعتماد آنها در فرآیند مبارزه با تروریسم است.نایاک ارتباط نزدیکی با دولت ایران دارد . دولت ایران از نایاک برای تأثیر گذاشتن بر مقامات آمریکایی و اروپایی در توافق هسته ای استفاده کرد.

این وب سایت در پایان ادعاهای خود نوشت: "هیچ مرجعی در جهان حضور نظامی ایران را در سوریه محکوم نکرد. این نشان می دهد دولت ایران موفق عمل کرده و خود را به عنوان یک کشور ضد تروریسم به جهانیان شناسانده است."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار