بازداشت ۱۲ معترض مصری در قاهره

پلیس مصر ۱۲ تظاهرکننده را که علیه دولت اعتراض کرده بودند، در محله «مهندسین» قاهره بازداشت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ‌ بیش از ۱۰۰۰ نفر جمعه در تجمع اعتراض آمیزی در مرکز قاهره خواستار «سرنگونی حکومت» عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، شدند. 

این تجمع بزرگ‌ترین تجمع اعتراض آمیز ضد حکومتی در مصر از دو سال پیش محسوب می‌شود. 

جمعه شب، ‌پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان باقیمانده از گاز اشک آور استفاده کردند و این درحالی است که نیروهای پلیس با لباس شخصی دیگر تظاهرکنندگان را در خیابان‌های مجاور محل تجمع اعتراض آمیز، ‌تعقیب می‌کردند. 

پیش‌تر در روز جمعه، پلیس یک تظاهرات دیگر را در محله مهندسین با شلیک گاز اشک آور متفرق و به گفته یکی از افسران پلیس، دست کم ۱۲ تظاهرکننده را بازداشت کرد. 

به گفته این منبع، در اسکندریه واقع در شمال مصر، ‌نیروهای امنیتی همچنین به سوی معترضان گاز اشک آور شلیک و برخی از آنان را بازداشت کردند. 

این تجمعات که براساس اعلام رسمی، در اعتراض به واگذاری دو جزیره در دریای سرخ به عربستان سعودی سازماندهی شده بود به تجمعی اعتراض آمیز علیه حکومت مبارک تبدیل شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
یک نماینده از محمد مرسی ،یک نماینده حسنی مبارک یک نماینده از رهبر اخوان مسلین به کشور اسلامی ایران سفر کوند،تا با دیدار با رییس جمهوران چین روسبه ایران ژاپن کره فرانسه ایتالیا هند پاکستان عراق سوریه لبنان فلسطین کویت بحرین قطر امارات عمان یمن دیدار کونند تابا تصمیم خوبی کشور مصر در آارامش فرو رود
آخرین اخبار