شهدای مدافع حرم در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تجلیل می‌شوند

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی گفت: در امر تبلیغ و اطلاع رسانی مسابقات بین‌المللی امسال باید اهداف انقلاب، بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و آیات قرآن مورد استفاده و تاکید قرار گیرد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست ستاد برگزاری این دوره مسابقات که صبح امروز 25 فروردین ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه در بحث تبلیغات و اطلاع رسانی مسابقات اولویت بندی صورت گیرد ، اظهارداشت: براساس افکارسنجی صورت گرفته در دوره گذشته مسابقات بین المللی قرآن کریم ، مجموعه اثرگذار و مهم در امر اطلاع رسانی و تبلیغ مسابقات ، صداوسیماست که باید به این بخش اولویت داد و البته به بخش های دیگر هم توجه لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد : همچنین در زمینه تبلیغ باید به شبکه های برون مرزی صداو سیما ، شبکه های مجازی و شبکه های اجتماعی توجه ویژه شود تا اخبار و رویدادهای مسابقات در خارج از کشور نیز منعکس شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در امر تبلیغ و اطلاع رسانی مسابقات باید اهداف انقلاب اسلامی ، بیانات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و آیات قرآن مورد استفاده قرار گیرد ، تصریح کرد : امام خمینی (ره) فرمودند ؛ مقصد ما قرآن و اسلام است و درجایی دیگر فرمودند که اگر بخواهیم مردم به عزت ، آسایش و راحتی برسند ، راهی جز عمل به اسلام وجود ندارد.

حضور بار اولی ها در مسابقات افزایش یابد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه پیرامون دعوت و حضور مخاطبان در سالن برگزاری مسابقات هدف گذاری صورت گیرد ، گفت : حضور بازدیدکنندگان باراولی هدف نهایی در مسابقات بین المللی و کشوری است که در سال گذشته حدود 5درصد بازدیدکنندگان باراولی بودند و در این دوره باید این میزان افزایش یابد.

وی اضافه کرد : آثار انقلاب اسلامی ، سیره و سخن امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در نمایشگاه جانبی مسابقات به نمایش گذاشته شود تا ثمرات انقلاب در زوایای مختلف مسابقات مشهود باشد.

برخی بی‌شرمانه استقلال کشور را زیر سوال می‌برند

حجت الاسلام محمدی گفت: برخی در کشور به دنیال آن هستند تا این موضوع را القا کنند که برای سیاست های کشور دو راه بیشتر وجود ندارد ، یکی تحمل مشکلات و دیگری سازش با غرب و آمریکا که مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی ابتدای سال خود نیز به این موضع نادرست آنها اشاره کردند.

وی تاکید کرد: این در حالی است راه حل دیگری مبنی بر اعتقاد و اتکای به خود و ایستادگی در مقابل مشکلات به همراه برقراری ارتباط با دیگر کشور ها وجود دارد.

رئیس سازمان اوقاف اضافه کرد: برخی از اساتید دانشگاه امروز در کلاس های خود می گویند برای آنکه مشکلات برطرف شود ، باید بر طبق سیاست های فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی غرب عمل کنیم و بی شرمانه استقلال این کشور را زیر سوال می برند و وظیفه ماست در قالب برگزاری مسابقات قرآن ، براساس و متناسب با آیات این کتاب الهی در زمینه استکبار ستیزی ، دفاع از مظلوم و اتکا به توان خود به مخاطبان و بازدیدکنندگان اطلاع رسانی کنیم.

حجت الاسلام محمدی تجلیل از شهدای مدافع حرم در مسابقات بین المللی قرآن را مورد تاکید قرار داد و افزود : این عزیزان هم شهدای دفاع از حرم اهل بیت (ع) هستند و هم شهید راه دفاع از حریم جمهوری اسلامی هستند و باید از خانواده های آنان و همچنین خانواده های شهدای فاجعه منا در این مسابقات تجلیل و قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه برنامه ریزی برای حضور مردم استانهای همجوار به همراه مسئولان این استانها اعم از امام جمعه و استاندار در مسابقات قرآن صورت پذیرد ، تصریح کرد: از استانداری تهران ، شهرداری تهران ، و سایر دستگاههای اجرایی که در زمینه اجرای این مسابقات تلاش و مشارکت دارند، قدردانی می کنم.

رئیس ستاد عالی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به اینکه برنامه های قرآنی باید رنگ و بوی دینی و مذهبی خود را حفظ کند، افزود: از تجمل گرایی و اسراف در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن پرهیز شود و سعی بر این باشد با بکار گیری نیروهای جوان و نخبه برای آینده مسابقات کادرسازی شود.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار