به دلیل برخورد تبعیض آمیز؛

تیم ملی فوتبال زنان امریکا المپیک ریو را تحریم می کنند

تیم ملی فوتبال زنان امریکا تهدید کردند در صورتی که تبعیض موجود میان آنها و تیم ملی مردان این کشور برطرف نشود رقابت های المپیک ریو را تحریم می کنند.

تیم ملی فوتبال زنان امریکا المپیک ریو را تحریم می کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای تیم ملی فوتبال زنان امریکا که سال گذشته فاتح جام جهانی شد نسبت به تخصیص تبعیض آمیز بودجه بین مردان و زنان معترض هستند.

گروهی از بازیکنان این تیم نیز از فدراسیون فوتبال امریکا به " کمیسیون فرصت های برابر" شکایت کرده اند.آنها در شکایت نامه گفته اند مردان چهار برابر زنان پول می گیرند در حالی که عملکرد زنان به مراتب بهتر است.

اکنون اعضای این تیم تهدید کرده اند که در صورتی که این تبعیض برطرف نشود تضمینی برای حضور در رقابت های المپیک ریو  و دفاع از عنوان قهرمانی خود نخواهند داد.

بکی سوربون کاپیتان دوم تیم ملی زنان امریکا با اعلام این خبر گفت: تحریم المپیک همچنان روی میز است و اگر چیزی تغییر نکند و ما پیشرفتی احساس نکنیم آن وقت ما  درباره تحریم المپیک ریو باهم گفتگو خواهیم کرد.

تیم ملی ز نان امریکا که فاتح جام جهانی است سال گذشته، دو میلیون بودجه دریافت کرد در حالی که تیم ملی مردان امریکا که در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برزیل حذف شد 9 میلیون دلار بودجه دریافت کرد.

بازیکنان مردی که به تیم ملی انتخاب می شوند نیز دو برابر زنان دستمزد دریافت می کنند. هر بازیکن زن  هزار دلار دریافت می کند در حالی که هر بازیکن مرد 68750 دلار دستمزد می گیرد.

تیم ملی فوتبال زنان امریکا در 5 دوره قبلی بازی های المپیک 4 بار قهرمان شده است که آخرین آن در المپیک لندن بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار