دلایل ساوتگیت برای دعوت نکردن چندین بازیکن مطرح به اردوی سه شیر‌ها

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس در یک نشست خبری در خصوص لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی این تیم برای حضور در یورو ۲۰۲۴ توضیحاتی داد.

 

گرت ساوتگیت سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس پس از اعلام لیست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی این کشور برای حضور در یورو ۲۰۲۴ در یم نشست خبری به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

علت غیبت مارکوس رشفورد چیست؟

 تصمیم‌گیری در مورد این بازیکنان دشوار است، چون همگی جزو بهترین‌ها هستند و نقش مهمی در موفقیت‌های ما داشته‌اند. در مورد مارکوس، به نظرم بازیکنان دیگر در پست او در این فصل عملکرد بهتری از خود نشان داده‌اند. همین.

چرا جوردن هندرسون، کاپیتان دوم انگلیس کنار گذاشته شد؟

 هندرسون تمام تلاشش را کرد. عامل تعیین کننده مصدومیتی بود که در اردوی قبلی دچار شد. او پنج هفته را از دست داد و نتوانست به سطح آمادگی لازم برسد. تصمیم سختی بود.

لوک شاو با وجود ۴ ماه مصدومیت به اردوی تیم ملی دعوت شده است. او چه تفاوتی با سایر مصدومان دارد؟

 کار برای لوک شاو دشوار شده است. او بازی‌های زیادی را به دلیل مصدومیت از دست داده است. با وجود اینکه او به عنوان مدافع چپ انتخاب اول ما در تیم ملی بوده، به او فرصت بیشتری نسبت به سایر بازیکنان در این پست داده شده است. در حال حاضر، با توجه به شرایط فعلی، حضور او در لیست نهایی چندان واقع‌بینانه به نظر نمی‌رسد. باید بگویم که احتمال حضور او در یورو کم خواهد بود.

اریک دایر به بایرن مونیخ رفت و دوران ورزشی‌اش را نجات داد. چرا او دعوت نشد؟

 اریک عملکرد بسیار خوبی برای بایرن مونیخ داشته و می‌دانم که آنها از او بسیار راضی هستند. او کمی عقب‌تر از بازیکنانی قرار دارد که ما انتخاب کرده‌ایم. ما تمام بازی‌ها را تماشا می‌کنیم و می‌دانیم که او در لیگ قهرمانان نیز عملکرد خوبی داشته است. ما همه این موارد را ارزیابی کرده‌ایم.

فیل فودن در پست‌های مختلفی به میدان می‌رود. انتخاب اول ساوتگیت کدام پست خواهد بود؟

 مهم‌ترین مسئله در مورد فیل فودن، جاییست که او در زمین قرار می‌گیرد، نه اینکه بازی را از کجا شروع کند. در منچسترسیتی به او اجازه می‌دهند تا در زمین حرکت کند و به نقاط مختلف برود. نکته کلیدی این است که بازیکنان در نهایت کجا قرار می‌گیرند و اجازه دارند به کجا حرکت کنند. ما هرگز مهاجمان را به خط کناره زمین محدود نمی‌کنیم. آزادی عمل وجود دارد. شما می‌خواهید فیل در مناطق مرکزی زمین باشد، همانطور که برای دو یا سه بازیکن دیگر هم اینطور خواهد بود.

بن وایت از بازی برای انگلیس امتناع کرد. ساوتگیت با او تماس گرفت؟

 نه. تا جایی که می‌دانم او برای بازی در دسترس نیست.

لیست تیم ملی انگلیس چه تفاوتی با جام جهانی قطر دارد؟

 تغییرات زیادی وجود دارد. برخی از بازیکنان جمع ما را ترک خواهند کرد، اما نسبت به جام جهانی و یوروی قبلی ترکیب متفاوتی داریم. قطعا گزینه‌های تهاجمی بیشتری با خود به همراه خواهیم داشت.

آیا انگلیس مدعی جدی قهرمانی یورو ۲۰۲۴ خواهد بود؟

 در مورد این که چه چیزی امکان‌پذیر است، تردیدی وجود ندارد. انگلیس می‌داند که در رقابت‌های قبلی تا چه اندازه برای قهرمانی نزدیک بودیم؛ بنابراین این موضوع امکان‌پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.