آناتولی:‌ تلاش ترکیه برای افزایش همکاری‌های تجاری با ایران

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی نوشت آنکارا در تلاش برای بهبود روابط تجاری خود با ایران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در گزارش خبرگزاری آناتولی آمده است وزیر توسعه ترکیه اعلام کرد کشورش قصد دارد حجم روابط تجاری خود را با تهران افزایش دهد.

"سِودِت ییلماز،" وزیر توسعه ترکیه، روز شنبه اعلام کرد یک سوم از معاملات تجاری میان ترکیه و ایران در حال حاضر به لیره ترکیه انجام می شود.

این در حالی است که انجام معاملات تجاری با ارزهای محلی به جای دلار آمریکا به نفع کشورهایی است که چنین اقدامی انجام می دهند زیرا این اقدام سبب کاهش هزینه های تجاری می شود.

ییلماز در نشست کمیسیون اقتصادی مشترک میان ترکیه و ایران در قونیه ترکیه اعلام کرد: ما به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته ایم و قصد داریم طی دوره آتی این رقم را افزایش دهیم. ما از طریق افزودن سی کالای اضافی به پروتوکلی که امروز امضا خواهیم کرد، به تسهیل روابط تجاری بین دو کشور ادامه خواهیم داد.

ترکیه و ایران به طور منظم با امضای یک پروتکل جدید و افزودن کالاهای جدید به اقلام تجاری دو طرف، توافق نامه های تجاری خود را به روز می کنند.

ییلماز افزود: ترکیه حجم روابط تجاری خود را در سریع ترین زمان ممکن افزایش خواهد داد زیرا میزان صادرات در ماه مارس نشان دهنده افزایش این معاملات است. در سال دو هزار و پانزده، حجم روابط تجاری دو طرف ده میلیارد دلار بود و ما در تلاش برای افزایش این رقم و رساندن آن به سی میلیارد دلار هستیم. صادرات ماه گذشته ترکیه به ایران با افزایش سه دهم درصدی رو به رو بوده است.

"محمود واعظی،" وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران، نیز اعلام کرد موضوعات مرتبط با مسائل بانکی حل و فصل شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار