تد کروز: ایران هسته‌ای، تهدیدی برای «موجودیت اسرائیل» است

نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه اظهارات ضد ایرانی‌اش، برنامه هسته‌ای کشورمان را تهدیدی برای رژیم اشغالگر قدس خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با حمایت از سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت ایران هسته ای، موجودیت اسرائیل را تهدید می کند. 

 تد کروز در سخنرانی خود برای جمعی از یهودیان این کشور گفت:« کسب نامزدی نهایی (حزب جمهوری خواه) گام مهمی است، اما ما باید در خود انتخابات ماه نوامبر نیز پیروز شویم. این رقابت برای هر یک از ما که برای کشور آمریکا و حزب جمهوری خواه اهمیت قائلیم، اکنون به تصمیم روشنی تبدیل شده است. اگر دونالد ترامپ نامزد نهایی حزب جمهوری خواه شود، نتیجه آن برای جمهوری خواهان، محافظه کاران و کشور آمریکا کاملاً فاجعه بار خواهد بود. اگر ترامپ نامزد نهایی شود، نظرسنجی ها یکی پس از دیگری نشان می دهد او با اختلاف دو رقمی (در برابر رقیب خود هیلاری کلینتون) بازنده خواهد شد.» 

تد کروز افزود:« در حزب جمهوری خواه کسانی هستند که می گویند بیایید روی حفظ (اکثریت) در مجلس سنا تمرکز کنیم. باید بگویم قضیه چندان پیچیده نیست، اگر نامزد نهایی ما با اختلاف ده درصد بازنده شود، ما سنا را نیز از دست می دهیم و برای جلوگیری از آن هیچ کاری نمی توانیم انجام دهیم. افزون بر این، ما (تسلط) بر دادگاه عالی آمریکا را نیز برای یک نسل از دست می دهیم و دوباره گرفتار رکود اقتصادی و چند تریلیون دلار بدهی دیگر خواهیم شد.» 

تد کروز در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت:« هیلاری کلینتون گفته است توافق هسته ای ایران را نگه می دارد. من با نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، که توافق هسته ای ایران و تهدید ایران هسته ای را «تهدید حیاتی» برای دولت اسرائیل می داند، موافقم. ضمناً می دانم زمانی که نخست وزیر نتانیاهو از «موجودیت» صحبت می کند، منظورش (خطر برای سلامتی) یک فرانسوی سیگاری نیست! بلکه منظور نتانیاهو این است که واقعاً خود «موجودیت» اسرائیل در خطر است.»

وی در ادامه اظهارات واهی و تو خالی خود علیه کشورمان گفت: «این یگانه تهدید روی زمین است که ظرفیت آن را دارد که میلیون ها یهودی را در چشم بر هم زدنی قتل عام کند.اگر دونالد ترامپ نامزد نهایی شود، کلینتون انتخاب خواهد شد و تهدید ایران هسته ای به مراتب محتمل تر خواهد شد.»

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:« در دو ماه اخیر، نظرسنجی ها یکی پس از دیگری نشان داده است که ما هیلاری کلینتون را در انتخابات سراسری شکست خواهیم داد. نظرسنجی دانشگاه مارکت نشان می داد دونالد ترامپ با اختلاف ده درصد آرا در مقابل هیلاری کلینتون بازنده خواهد شد. همین نظرسنجی نشان می داد آراء من و هیلاری کلینتون در ویسکانسین، برابر و چهل و چهار درصد است. اگر ما رقابت پذیر هستیم و در ایالتی که در چهل سال اخیر دموکرات ها را انتخاب کرده است، هم پای نامزد دموکرات هستیم، این به خوبی نشان می دهد که ما چگونه رقابت می کنیم. »


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۷ فروردين ۱۳۹۵
سواد سياست ندارى برا چى كانديد رييس جمهورى شدى؟ اين آدم آرزوى هنرپيشه شدن داشته همون بهتر كه بره هنرپيشه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
37 ساله داریم یکی یکی پوز ریس جمهورهای امریکا را میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
خاک بر سرت //مسیحی خود فروخته//انگار نتان یاهو باباشه
آخرین اخبار