برگزاری مانور دریایی آمریکا با حضور 30 کشور در آب‌های غرب آسیا

نیروی دریایی آمریکا در حال برگزاری یک مانور دریایی مشترک با حضور 30 کشور در آب‌های غرب آسیا است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، نیروی دریایی آمریکا در حال برگزاری یک مانور دریایی مشترک با حضور 30 کشور در آب‌های غرب آسیا است که به گفته نیروی دریایی آمریکا به حفظ راههای تجارت بین‌المللی در برابر تهدیدات احتمالی نظیر گروههای تروریستی داعش و القاعده کمک خواهد کرد.

این گزارش در ادامه ادعا کرد این مانور که بخشی از آن در خلیج فارس می‌باشد در حالی برگزار می‌شود که تنش‌ها میان کشورهای عرب خلیج فارس و ایران بر سر نقش ایران در منطقه، ازجمله حمایت این کشور از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و نیز حمایت از انصارالله یمن و حزب‌الله  لبنان بالا گرفته است.

این مانور که عنوان آن مانور بین‌المللی مقابله با مین‌های دریایی است روز دوشنبه با برگزاری کنفرانسی در بحرین آغاز شد که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در آن قرار دارد.

آدمیرال "کوین دونگان،"رئیس فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا گفت: این مانور با هدف جلوگیری از اختلال در کشتیرانی توسط ستیزه‌جویان طراحی شده است.

وی افزود: ما می‌دانیم آنها به دنبال اختلال در خطوط تجاری هستند.

دونگان گفت:این منطقه یک فرصت آموزشی مهم را برای کشورها ایجاد می کند زیرا شش مرکز بازرسی دریایی مهم در آن قرار داد که شامل کانال سوئز،  باب‌المندب و تنگه هرمز می‌باشد.

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
جالبه.... کلا 30 تا متحد داره؟!!!!! چه برسه به اینکه 30 کشور متحد با آمریکا توان دریایی داشته باشند.... خواب و خیال....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
ایران باید نیروهای خود را در خیلج فارس به حالت آماده باش درآورد تا نیروهای دشمنی که می خواهند در خلیج فارس عرض اندام کنند از ترس سربازان غیور ما خود را خیس کنند
آخرین اخبار