دعوت از كره شمالی برای شرکت در نشست وزرای كمیسیون منع جامع آزمایش هسته‌ای

دبیر اجرایی كمیسیون معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای از دعوت كره شمالی برای شركت در نشست وزرای این كمیسیون در وین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری كیودو ، كره شمالی كه به دلیل انجام آزمایش‌های هسته ای و پرتاب موشك دوربرد با تحریم‌های بین المللی مواجه شده بود اوایل سالجاری میلادی چهارمین آزمایش هسته ای خود را نیز انجام داد و از این رو با تحریم‌های بیشتری از سوی شورای امنیت سازمان ملل روبرو شد.

"لاسینا زربو،" دبیر اجرایی كمیسیون معاهده منع جامع آزمایش هسته ای با بیان اینكه این نشست 13 ژوئن (24 خرداد) در وین برگزار می شود ؛ اظهار كرد: گفتگو با كره شمالی باید از نقطه‌ای آغاز شود.

وی افزود: ما به مشاركت دادن كره شمالی نیاز داریم و باید به نگرانی‌های این كشور گوش دهیم و احتمال اینكه از طریق مذاكرات دیپلماتیك و مشاركت دادن پیونگ یانگ به راه حلی دست یابیم وجود دارد.

وی اضافه كرد: مذاكرات چندجانبه بهتر از انزوا نتیجه می دهد و باید از الگوی ایران در مورد كره شمالی نیز استفاده كرد.

این نخستین بار از سال 2008 میلادی به بعد است كه پیونگ یانگ به یك نشست سطح بالای بین المللی در زمینه هسته‌ای دعوت می شود.

معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای سال 1996 میلادی به تصویب سازمان ملل رسید اما جنبه الزام آور نداشت.  این معاهده با هدف تحقق منع هرگونه آزمایش هسته ای به امضا 183 كشور رسید اما تنها 164 كشور آن را در مجالس خود تصویب كردند و برای الزامی شدن این معاهده 44 كشور دیگر نیز باید آن را امضا كنند و به تصویب مجالس خود برسانند.

مجالس هشت كشور آمریكا، چین، مصر، هندوستان، ایران، پاكستان، كره شمالی و رژیم صهیونیستی آن را تصویب نكرده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
ماهم امضا نکردیم؟عجب! تا زمانی که اسراییل امضا نکرده نباید امضا کنیم. و نباید ساده لوح باشیم. در جنگ مطمئنا آنها به سمت ما سلاح هسته ای شلیک خواهند کرد.
کره شمالی هم نباید مذاکره کند. زمانی که آمریکا فکر میکرد کره شمالی سلاح اتمی ندارد میخواست به آن کشور حمله کند اما بعد از آنکه کره شمالی سلاح هسته ای خود را رو کرد آمریکا از تصمیم حمله دست کشید. سلام اتمی برای کره شمالی لازمه بقای آن کشور و حفظ جان ملت و ناموس آن کشور است.
آخرین اخبار