بیرجند؛

کاهش 23 درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی:حوادث ناشی از کار در استان ۲۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ محمد سنجری توجه نکردن به رعایت اصول ایمنی و حفاظتی حین کار را از مهمترین علل بروز حوادث ناشی از کار دانست وافزود : حوادث منجر به ایجاد تلفات، خسارات و ضایعه‌های انسانی و همچنین هدر رفتن منابع مالی می‌شود.

وی بروز حوادث ناشی از کار در استان را نتیجه وجود شرایط و ابزار ناایمن و یا اعمال نامطمئن و ناایمن ذکر کرد و گفت: در سال گذشته تعداد حوادث ناشی از کار بررسی شده در استان ۵۷ مورد بوده که نسبت به سال ۹۳، کاهش ۲۳ درصدی داشته است.

وی افزود: برای جلوگیری از وقوع حوادث ناشی از کار ابتدا باید علل مؤثر در بروز حوادث رابشناسیم تا بتوانیم از وقوع حادثه جلوگیری کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد : طراحی صحیح کار در رابطه با ساختمان و وسایل و تجهیزات انجام گرفتن صحیح کار، سرپرستی مؤثر حین کار، آموزش و آشناسازی کارکنان با جنبه‌های مختلف ایمنی، بهره گیری از وسایل ایمن و استاندارد و استفاده صحیح از وسایل حفاظت انفرادی، میزان حوادث را به طور محسوسی کاهش می‌دهد.

سنجری به کارفرمایان توصیه کرد قبل از به کارگیری افراد برای کار، ابتدا نحوه استفاده از ماشین آلات و طریقه استفاده صحیح از وسایل ایمنی فردی را به کارگران آموزش دهند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.