بیست بازیکن برتر تاریخ کهکشانی‌ها

در این مطلب قصد داریم از بازیکنانی پرافتخار یاد کنیم که موفق به درخشش در تیم رئال‌مادرید شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، 20 بازیکن برتر کهکشانی‌ها عبارتند از:

1- آلفردو دی استفانو: اولین فوتبالیست سبک" توتال فوتبال" که با استعدادی که از خود به نمایش گذاشت، به مدت یک دهه برای کهکشانی ها خوش درخشید او با رئال پنج بار قهرمان اروپا و هشت بار قهرمان لالیگا شدودر 396 بازی 308 گل به ثمر رساند.

2- رائول گونزالس: مرد دوست داشتنی برنابئو، نخستین بازی خود را با پیراهن کهکشانی‌ها را در زمان نوجوانی به میدان رفت، مهاجم پیشین ماتادورها سه بار قهرمانی اروپا را در کارنامه خود دارد ودر دو فینال موفق به گلزنی شد، رائول در فهرست برترین گلزنان مادریدی ها، در جایگاه دوم قرار دارد.

3- پاکو خنتو: این اسطوره قوهای سپید 18 سال در رئال مادرید توپ زد و با این تیم توانست 6 بار قهرمانی اروپا را تجربه کند،آمار و ارقام به جا مانده از وی، دست نیافتنی است.

4- زین الدین زیدان: سرمربی کنونی کهکشانی ها که به مدت 5 سال در این تیم حضور داشت، بهترین سال های دوران بازی خود را در رئال مادرید پشت سر گذاشت، گل او در فینال سال 2002 لیگ قهرمانان اروپا، همواره در یاد و خاطره هواداران کهکشانی ها باقی خواهد ماند.

5- کریستیانو رونالدو: دارنده 3 عنوان توپ طلای فیفا یکی از بهترین بازیکنان جهان به شمار می رود که از جمع شیاطین سرخ جدا شد و به جمع قوهای سپید مادرید پیوست در حال حاضر، این بزرگ مرد پرتغالی برترین گلزن  تاریخ باشگاه رئال مادرید محسوب می شود.

6- ایکرکاسیاس: ایکر مقدس که به مدت 16 سال سنگربان نخست کهکشانی‌ها بود، بزرگترین دروازه بان باشگاه رئال به شمار می رود، او در حفاظت از دروازه کهکشانی‌ها عملکردی درخشان از خود نشان می داد و سه بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

7- فرناندو هیه رو: مدافع بزرگ باشگاه رئال‌مادرید که توانایی فوق العاده‌ای در گلزنی داشت و 127 بار برای کهکشانی‌ها گلزنی کرد، او در طول دوران حرفه ای خود در باشگاه، سه عنوان قهرمانی اروپا و پنج عنوان قهرمانی لالیگا را تجربه کرده است.

8- فرانس پوشکاش:این ستاره مجارستانی در زمان پیوست به رئال‌مادرید 30 ساله بود، اما در طی 262 بازی، 242 گل برای این تیم به ثمر رساند و با کهکشانی‌ها سه بار قهرمانی اروپا را تجربه نمود.
 
9- پیری: وی یک مدافع،هافبک و گاهی اوقات مهاجم نیز بود، بازیکنی بی نظیر که توانایی بازی در پست های گوناگون را داشت و در 516 بازی برای قوهای سپید به میدان رفت.

10- امیلیو بوتراگوننو: او به مدت 12 سال در جمع کهکشانی ها حضور داشت و سبک بازی او بسیار دیدنی و جذاب بود اما نتوانست با رئال مادرید به عنوان قهرمانی در اروپا دست یابد.

11- آمانسیو: ستاره درخشان کهکشانی‌ها در دهه های 70و80 گل‌هایی فوق العاده را برای تیم به ثمر رساند و با قوهای سپید توانست یک بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کند.

12- سانتیانا: یکی از برترین سرزن‌های تاریخ فوتبال جهان که توانایی او در نبردهای هوایی او را از سایر مهاجمان متمایز می کرد.سانتیانا آمار تحسین برانگیز 290 گل زده برای کهکشانی‌ها در اختیار دارد.

13- خوانیتو: ستاره‌ای پراحساس نسبت به رئال مادرید که در 401 مسابقه، 121 گل به ثمر رساند،‌او به شکلی بسیار غم انگیز در یک سانحه رانندگی در سال 1992 درگذشت.

14- روبرتو کارلوس: ستاره برزیلی که برای یک دهه مالک سمت چپ تیم رئال به حساب می آمد و تجربه 3 بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارد، روبرتو یکی از برترین مدافعان چپ تاریخ فوتبال جهان به شمار می رود.
 
15- سرخیو راموس: قهرمان لادسیما که یکی از بهترین خریدهای فلورنتینو پرز در طول تاریخ باشگاه رئال مادرید به شمار می رود، در حال حاضر، راموس کاپیتان قوهای سپید است و از برترین مدافعان فوتبال دنیا محسوب می شود.
 
16- ریکاردو زامورا: دروازه بانی که به دلیل تکنیک بی نظیر خود در تاریخ ماندگار شده است، او توانست 6 فصل فوق العاده را در تیم رئال سپری کند.

17- مانولو سانچیس: یکی از اسطوره‌های کهکشانی ها که 18 سال در رئال مادرید حضورداشت او یکی از بهترین مدافعان میانی قرن بیستم در فوتبال اسپانیا به حساب می آید.

18- خوزه آنتونیو کاماچو: یکی از برترین مدافعان تاریخ اسپانیا که در 577 بازی رسمی برای این تیم به میدان رفت، کاماچو 9 بار قهرمانی در لالیگا را با رئال ماردید تجربه کرده است.

19- هوگو سانچز: یک گلزن بی مانند و استاد شوت های تک ضرب که 208 گل زده را در کارنامه خود دارد، سانچز مکزیکی در طول دوران حضورش در برنابئو 5 عنوان قهرمانی لالیگا، 1 عنوان قهرمانی کوپا دل ری، 3 عنوان قهرمانی سوپر کاپ و 1 عنوان قهرمانی در جام یوفا را به دست آورده است.

20- میشل: بازیکنی که قدرت پای راستش بی همتا بود و در نبردهای تک به تک عملکردی تحسین برانگیز از خود نشان می داد، وی با کهکشانی‌ها 6 بار قهرمانی در لالیگا و 2 بار قهرمانی در جام یوفا را تجربه کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار