تقویم روزانه فوتبال

باشگاه بارسلونا بمباران شد

تقویم امروز فوتبال به مهترین اتفاقات فوتبالی که ۲۶ اسفند (۱۶ مارس) رخ داده است اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است، می پردازیم.

* بمباران باشگاه بارسلونا توسط ایتالیا
۱۶ مارس ۱۹۳۸، نیروی هوایی ایتالیا ، دفتر باشگاه بارسلونا را بمباران کرد.
ایتالیایی ها برای کمک به ژنرال فرانسیسکو فرانکو که توسط استقلال طلبان اسپانیا تحت فشار بود ، این بمباران را ترتیب دادند زیرا منطقه خودمختار کاتالونیا یکی از آخرین مناطق در اسپانیا بود که در برابر فرانکو مقاومت کرد. فرانکو متحد موسیلینی و هیتلر بود به همین دلیل آنها در اسپانیا از وی پشتیبانی می کردند به خصوص نیروی هوایی ایتالیا که یکی از وظایف اصلی اش حمایت از فرانکو بود.
چند ماه پس از این حمله ، نیروی های مبارز و استقلال طلب کاتالونیا سقوط کردند و نماد استقلال کاتالونیا حذف شد. باشگاه بارسلونا هم پرچم کاتالونیا را از نماد باشگاه خود حذف کرد و مجبور شدند به جای نام انگلیسی باشگاه فوتبال بارسلونا این نام را به زبان اسپانیایی روی نماد خود درج کنند.
با این وجود هوداران بارسلونا در مسابقات این تیم آهنگ های کاتالانی میخوانند به خصوص در برابر تیم رئال مادرید که تیم مورد علاقه فرانکو بود این شعار ها بیشتر میشد و خیلی زود باشگاه بارسلونا به نمادی برای استقلال طلبی کاتالونیا تبدیل شد.
در سال ۱۹۷۴ پس از اینکه فرانکو بیمار شد ، او را مجبور به کناره گیری از ریاست دولت کردند و پس از آن پرچم کاتالونیا به نماد باشگاه بارسلونا اضافه شد.

* سنگین ترین شکست تاریخ آلمان
۱۶ مارس ۱۹۰۹، تیم آماتور انگلیس در دیداری دوستانه در آکسفورد با نتیجه ۹ بر صفر آلمان را شکست داد.
این شکست سنگین ترین شکست تاریخ آلمان بود.
این برای دومین بار بود که تیم آماتورهای انگلیس ، آلمان ها را شکست میداد. آنها سال گذشته نیز با نتیجه پنج بر یک در برلین آنها را شکست داده بودند.
تیم آماتورهای انگلیس در سال ۱۹۰۶ برای رشد لیگ این کشور تشکیل شد. این تیم برای حضور بازیکنان خوب انگلیس که البته نه به قدری خوب که به تیم ملی این کشور راه یابند تشکیل شد.
این تیم آن زمان بسیار خوب کار میکرد و این ۲ پیروزی برابر آلمان بخشی از ۱۷ برد پیاپی آنها بود که آن زمان کسب کردند و سرانجام با تساوی دو بر دو برابر بلژیک در بروکسل نوار پیروزی های آنها پاره شد. رکورد شکست ناپذیری آنها ۲۰ مسابقه ادامه داشت تا اینکه در مه ۱۹۱۰ از دانمارک شکست خوردند.
در سال ۱۹۷۴ تیم آماتور انگلیس به دلیل افتراق بین بازیکنان آماتور و حرفه ای منحل شد.
بهترین پیروزی های این تیم پیروزی ۱۲ بر ۲ برابر هلند در ۱۹۰۷، برد ۱۲ بر یک برابر سوئد در ۱۹۰۸ و پیروزی ۱۱ بر ۲ در ۱۹۰۹ برابر بلژیک بود.
*نیمه تمام ماندن مسابقه پس از ۶ نفره شدن یک تیم
۱۶ مارس ۲۰۰۲، مسابقه دو تیم شفیلد یونایتد و وست برومویچ در لیگ انگلیس پس از ۸۲ دقیقه به دلیل ۶ نفره شدن تیم شفیلد به پایان رسید.
در دقیقه ۹ مسابقه دروازه بان تیم شفیلد به دلیل لمس توپ با دست خارج از محوطه جریمه از بازی اخراج شد و این تیم ۱۰ نفره شد گ مربی آنها هم یک تعویض انجام داد و یک دروازه بان را به میدان فرستاد.
سپس تیم وست برومویچ در دقیقه ۱۸ به گل رسید. آنها سپس در دقیقه ۶۲ یک گل دیگر زدند و نتیجه را دو بر صفر کردند. سپس مربی شفیلد دو تعویض هم زمان انجام داد تا هر سه تعویضش را کرده باشد. جرج سانتوس و پاتریک سوفو برای شفیلد به میدان آمدند اما هیچ کدام زیاد در میدان نماندند و هر دو دقایقی بعد اخراج شدند تا شفیلد ۸ نفره شود. سپس در دقیقه ۷۷ شفیلد یک گل دیگر دریافت کرد و بازی سه بر صفر شد. اما این پایان بدشانسی های آنها نبود و در ادامه دو بازیکن آنها مصدوم شدند و با توجه به اینکه هر سه تعویض خود را کرده بودند ، ۶ نفره شدند و داور نیز در دقیقه ۸۲ بازی را متوقف کرد.
سپس نتیجه سه بر صفر به سود وست برومویچ اعلام شد.

*تولد فاتح جام جهانی ۱۹۸۶
۱۶ مارس ۱۹۳۹ کارلوس بیلاردو متولد شد. وی سرمربی سابق تیم ملی آرژانتین است که در جام جهانی ۱۹۸۶ این تیم را قهرمان جهان کرد.
کارلوس بیلاردو بین سالهای ۱۹۵۸ تا ۱۹۷۰ در تیم های سن لورنزو ، دیپورتیوو و استودیانتس بازی کرد و به عنوان هافبک ۶۲ گل در ۴۶۰ مسابقه ای که برای این سه تیم انجام داد به ثمر رساند. اما او هیچگاه نتوانست تا برای تیم ملی آرژانتین به عنوان بازیکن ، به میدان رود.
او یک سال پس از بازنشستگی از فوتبال به مرییگری روی آورد و از سال ۱۹۷۱ تا ۲۰۰۴ در تیم های زیادی مرییگری کرد از جمله ۴ دوره هدایت استودیانتس را بر عهده داشت. اما مهترین دوران مربیگری او به دوران هفت ساله ای که بین سالهای ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۰ هدایت تیم ملی آرژانتین را بر عهده داشت مربوط می شود.
او در جام جهانی ۱۹۸۶ با درخشش دیگو مارادونا توانست آرژانتین را قهرمان جهان کند و در جام جهانی ۱۹۹۰ نایب قهرمان شدند.
آخرین تیمی که بیلاردو مربیگری اش را بر عهده داشت تیم استودیانتس همان تیمی که دوران فوتبالش را تمام کرد و همچنین همان تیمی که در آن مربیگری را آغاز کرد بود و از سال ۲۰۰۴ به بعد دیگر هدایت هیچ تیمی را بر عهده نگرفت.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار