تقویم روزانه فوتبال

کهکشان مادرید،114 ساله شد

تقویم امروز فوتبال به مهترین اتفاقات دنیای فوتبال که در چنین روزی رخ داده است اختصاص دارد.

کهکشان مادرید،114 ساله شدبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است ، میپردازیم.

*تاسیس باشگاه رئال مادرید
6 مارس 1902 ، باشگاه رئال مادرید ، تاسیس شد.
اگر بخواهیم به نحوه شکل گیری باشگاه رئال مادرید برسیم، باید به سال ۱۸۹۷ برگردیم. جایی که عده ای کاتالانی، فوتبال را به شهر مادرید آوردند. تعدادی از این افراد در همان سالی که باشگاهی را با نام «باشگاه فوتبال آسمان» به وجود آوردند و صبح‌های دوشنبه به فوتبال می‌پرداختند. ۳ سال بعد و در سال ۱۹۰۰، این باشگاه به دو باشگاه مجزا تبدیل شد. سپس دو سال بعد و در ۶ مارس سال ۱۹۰۲، مجدداً باشگاه نام خود را به «باشگاه فوتبال مادرید» تغییر داد. ۳ سال بعد، این تیم موفق شد اولین جام خود را با شکست تیم اتلتیک بیلبائو در جام اسپانیا به دست بیاورد. در ۴ ژانویه ۱۹۰۹ بود که «آدولفو ملندز»، مدیر وقت رئال در آن زمان، اساسنامه جام اسپانیا را امضاء و تأیید کرد تا باشگاه به یکی از اعضای فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا تبدیل شود. در سال ۱۹۲۰ باشگاه نام خود را بازهم تغییر داد و این‌بار به «رئال مادرید» که اینکار پس از اهدای عنوان رئال (رویال به معنی سلطنت) توسط شاه آلفونسو سیزدهم اتفاق افتاد.
در صف دشمنان بزرگ رئال مادريد بر خلاف تصور بسياري، باشگاه اتلتيك بيلبائو رتبه اول را كسب كرده كه هوادارانش همتايان خود در مادريد را در سايت‌هاي هواداري، عده‏‌اي وحشي صدا مي‏‌زنند و مردم منطقه باسك نيز البته سال‌هاي سال است كه اسپانيايي بودن خود را تكذيب مي‏‌كنند. بيش از 513 بيليون دلار ثروت ذخيره شده پس از پرداخت كامل ماليات، باعث شده تا رئال مادريد در اين يك قرن همواره در رتبه اول ثروتمندترين باشگاه‌هاي دنيا قرار بگيرد، هر چند تنها يك بار و آن هم به مدت 4 هفته اين رتبه با جايگاه دومي منچستريونايتد عوض شد. اولين بنيانگذاران باشگاه رئال مادريد فارغ التحصيلان بخش حقوق در شاخه مديريت ورزشي دانشگاه‏‌هاي آكسفورد و كمبريج بريتانيا بودند، كساني كه بعدها به جبهه آزادي‌خواهي اسپانيا عليه ژنرال فرانكو گرايش پيدا كردند. تنها نقطه سياه در تاريخ رئال مادريد نفوذ ژنرال فرانكو در اين باشگاه است كه براي شهرت بيشتر اين تيم را به نمادي براي ملي‌گرايي و نژادپرستي خود تبديل كرده بود اما آن سال‌هاي سياه خيلي زود با كشته شدن فرانكوي خونريز به پايان رسيد و مادريد بار ديگر به آغوش هوادارانش بازگشت. لقب كهكشاني‌‏ها براي تيم فوتبال رئال مادريد از سال 2000 تا 2006 براي تيم فوتبال تحت مديريت فلورنتينو پرز در اين باشگاه استفاده شد و همچنان اين تيم را با همين لقب مي‏‌شناسند. اولين پيراهن تيم فوتبال رئال مادريد آبي پر رنگ با شورت سپيد رنگ بود كه آرمي متشكل از سه حرف لاتين M و C و F را به همراه داشت، حروفي كه نشان از نام اوليه اين باشگاه داشت: «باشگاه فوتبال مادريد».
افتخاراتي نظير 10 قهرماني در اروپا، بهترين باشگاه دنيا در طول قرن بيستم، 32 قهرماني در لاليگا، 19 قهرماني در جام حذفي، 9 قهرماني در سوپر جام اسپانيا، قهرماني در جام باشگاه‌هاي جهان و ... در كارنامه اين باشگاه قديمي و بزرگ حك شده است.

*جشن صدمین سالگرد تاسیس رئال ، خراب شد
6 مارس 2002 ، باشگاه رئال مادرید در حالی صدمین سالگرد تاسیسش را جشن گرفت که در فینال جام حذفی از دیپورتیوو لاکرونیا شکست خورد.
رئیس باشگاه رئال مادرید ، فلورنتینو پرز برنامه ریزی کرده بود که در 6 مارس که صدمین سالگرد تاسیس باشگاه است ، فینال جام حذفی را هم میزبانی کنند و هم جشن تولد باشگاه و هم جشن قهرمانی در جام حذفی را با هم برگزار کنند . البته آنها از سال 1993 موفق به فتح این جام نشده بودند و امیدوار بودند با ویسنته دلبوسکه به این مهم دست یابند.
اما دیپورتیوو لاکرونیا که در سال 2000 قهرمان لالیگا شده بود و در 2001 پس از رئال نایب قهرمان شد ، به جشن رئالی ها هیچ توجهی نداشت و مسابقه را با قدرت آغاز کردند. آنها در دقیقه شش موفق شدند تا دروازه رئال را باز کنند. نیم ساعت بعد ، دیپورتیوو گل دوم را هم وارد دروازه رئال کرد تا نتیجه دو بر صفر شود. سپس رائول گونزالس موفق شد یک از گلها را جبران کند اما دیگر رئالی ها موفق به گلزنی نشدند و بازی را دو بریک باختند.
به این ترتیب دیپورتیوو برای دومین بار در تاریخ باشگاه خود ، موفق شد قهرمان جام حذفی شود و رئال نتواست در جشن صدمین سالگرد تاسیس باشگاه قهرمان شود و جشنشان را تکمیل کنند.

*تولد کوین پرینس بواتنگ
6 مارس 1987 ، کوین پرینس بواتنگ هافبک غنایی تیم میلان در برلین آلمان متولد شد.
او فوتبال حرفه ای خود را از سال 2004 در تیم هرتابرلین آغاز کرد و در سال 2007 به تاتنهام پیوست. او در تاتنهام خیلی موفق نبود و در سال 2009 به طور قرضی به دورتموند رفت. وی سپس به تیم پورثموث انگلیس پیوست و در سال 2010 به میلان آمد. او سه سال در میلان بود و بازیهای خوبی را به نمایش گذاشت اما در سال 2013 از این تیم جدا شد و به شالکه آلمان پیوست. پس از دو سال حضور در این تیم ، او ابتدای این فصل دوباره به میلان بازگشت ولی بیشتر با مصدومیت مواجه شده و بازیهای زیادی را دراین فصل به میدان نرفته است.
بواتنگ پدری غنایی و مادری آلمانی دارد و میتوانست برای تیم ملی هر دو کشور بازی کند اما بر خلاف برادرش ژرومه بواتنگ که تیم ملی آلمان را انتخاب کرد ، او تیم ملی غنا را برای بازی انتخاب کرد و اکنون برادر کوچکترش عضو تیم ملی آلمان و خودش عضو تیم ملی غنا است.

*تولد دروازه بان سابق منچستر یونایتد
6 مارس 1979 ، تیم هاوارد ، دروازه بان تیم ملی آمریکا و باشگاه اورتون متولد شد.
او فوتبال خود را از سال 1997 در باشگاه های کشورش آغاز کرد و در سال 2003 منچستر یونایتد این دروازه بان را جذب کرد. او فصل اول در منچستر یونایتد ، دروازه بان اول تیم بود اما در دو فصل بعدی کمتر به بازی گرفته شد و جای خود را به ادوین فان در سار داد. او از سال 2007 به اورتون پیوست و تاکنون در این تیم بازی می کند. او در فصل 2011-2012 ، یک گل در جریان شکست دو بر یک اورتون از بولتون به ثمر رساند. او این گل را از درون دروازه خود زد و به چهارمین دروازه بان تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که تواننسته گلزنی کند.
هاوارد از سال 2002 عضو تیم ملی آمریکا است و تاکنون 106 بازی ملی انجام داده است.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار