تقویم روزانه فوتبال

آوانتاژ پنالتی توسط داور در لیگ برتر/درخشش اشکان در اولین بازی ملی

تقویم امروز فوتبال به مهترین اتفاقات دنیای که در تاریخ 10 اسفند رخ داده است اختصاص دارد.

آوانتاژ پنالتی توسط داور در لیگ برتر/درخشش اشکان در اولین بازی ملی به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در تقویم امروز به مهترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می پردازیم.

*آوانتاژ پنالتی
10 اسفند 1387 ، استقلال در لیگ برتر در شرایطی که در کورس قهرمانی بود با نتیجه یک بر یک برابر پیکان متوقف شد. اما نکته این مسابقه تصمیم عجیب داور بازی بود. يدالله جهانبازي در خلال این بازي تصميمي گرفت كه همه قوانين داوري را زير سوال برد. داور مسابقه در صحنه‌‌اي كه سعيد لطفي با بلند كردن زانو و هل دادن مانع از عبور سياوش اكبرپور شد با درك اين نكته كه خطا داخل محوطه جريمه رخ داده است اعلام ضربه پنالتي نكرد و به گواه شنيده‌ها و ادعاي سرمربي استقلال روي آن خطا آوانتاژ داد. آوانتاژ در چنين صحنه‌‌هايي تنها در زماني صدق مي‌كند كه توپ پس از جدا شدن از بازيكن مورد خطا واقع شده به هم‌تيمي وي برسد و او نيز توپ را به گل تبديل كند. در غير اينصورت اگر توپ به هر دليلي به گل تبديل نشود داور موظف است كه ضربه پنالتي اعلام كند. اما وقتي سياوش اكبرپور مورد خطاي لطفي واقع شد پس از سكندري خوردن درون هجده قدم پيكان وقتي متوجه شد داور خطاي پنالتي اعلام نكرده است به سراغش رفت و علتش را از او سوال كرد كه جهانبازي در پاسخ به سوال وي مي‌گويد: «آوانتاژ دادم» (!). امير قلعه‌نويي هم در خلال برگزاري نشست خبري پايان بازي به 28 سال حضورش در دنياي فوتبال حرفه‌‌اي اشاره‌‌اي گذرا داشت و گفت كه هرگز شاهد چنين تصميمي از هيچ داوري نبوده است كه داور صحنه پنالتي را آوانتاژ داده باشد.

*درخشش دژاگه در اولین بازی ملی
10 اسفند 1390 ، تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 در ورزشگاه آزادی برابر تیم ملی قطر با تساوی 2 بر 2 رضایت داد. در این مسابقه اشکان دژاگه که 25 سال سن داشت و عضو باشگاه ولفسبورگ آلمان بود اولین بازی ملی خود را برای ایران انجام داد. اشکان در این مسابقه درخشش فوق العاده ای داشت و هر دو گل تیم ما را برابر قطر به ثمر رساند. او پیش از این در تیم ملی زیر 21 ساله های آلمان بازی کرده بود. این مسابقه ، یازدهمین مسابقه ای بود که کی روش هدایت تیم ملی را بر عهده داشت.

*اولین تجربه مربیگری گتوزو
29 فوریه 2013جنارو گتوزو، ستاره سابق میلان، به طور رسمی به عنوان سرمربی جدید باشگاه سیون سوئیس معرفی شد.
هافبک ایتالیایی و 35 ساله در تابستان 2012 به سیون پیوسته بود، و قراردادی دو ساله با این باشگاه سوئیسی به امضا رسانده بود. اما در اواسط فصل به طور ناگهانی مسئولان سیون تصمیم بر اخراج سرمربی خود و منصوب کردن گتوزو به عنوان مربی/بازیکن جدید این تیم اتخاذ کردند.
ویکتور مونز سرمربی اخراجی این تیم سوئیسی در دیدار اخر خود متحمل شکست سنگینی شد، و با نتیحه 4-0 تیم خود را مغلوب‌شده دید. این شکست سنگین باعث شد تا سیون در رده چهارم جدول لیگ سوئیس قرار بگیرد، و فاصله آنها با تیم صدرنشین به 9 امتیاز افزایش باید.
اما باشگاه در این روز اعلام کرد که مونز از سمت خود برکنار شده است. و از امروز جنارو گتوزو به عنوان سرمربی جدید این تیم کار خود را آغاز خواهد کرد. بدین ترتیب گتوزو در سیون هم به عنوان بازیکن و کاپیتان اول، و هم به عنوان سرمربی این تیم وظایفش سنگین تر شد.
گتوزو فقط تا پایان همان فصل هدایت این تیم را بر عهده داشت.

*تولد ستاره پرحاشیه و پیشین سرخها
10 اسفند 1370 پیام صادقیان در تبریز متولد شد. او فرزند حسن صادقیان فوتبالیست و ستاره درخشان دهه های 60 - 70 ماشین سازی تبریز است،
پیام تا ۱۳ سالگی ساکن تبریز بود و در این زمان به همراه خانواده به اصفهان نقل مکان کرد. در این زمان زیر نظر محمود یاوری در تیم‌ملی نونهالان ایران به فوتبال مشغول بود. در اصفهان در تیم نوجوانان باشگاه فوتبال ذوب‌آهن اصفهان به بازی پرداخت و تا ۲۱ سالگی که راهی پرسپولیس شد، در همین باشگاه مشغول بازی بود. او ابتدا در پرسپولیس بازیهای بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و در نزد هواداران این تیم محبوب شد اما با گذر زمان او نیز مثل اکثر بازیکنان جوان که به تیم های بزرگ پایتخت می آیند دچار حاشیه شد و از این تیم کنار گذاشته شد. صادقیان ابتدای این فصل به نفت تهران رفت ولی با مسئولان این تیم هم به مشکل خورد و در نیم فصل از این تیم جدا شد و به صبای قم پیوست. او اکنون در این تیم زیر نظر علی دایی ، مربی سابقش در پرسپولیس ، کار میکند.
صادقیان در همه رده های سنی تیم ملی ایران بازی کرده است و برای تیم ملی بزرگسالان نیز ، تاکنون پنج بازی انجام داده است ولی در حال حاضر کارلوس کی روش این هافبک 24 ساله را به تیم ملی دعوت نمی کند.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار