تقویم روزانه فوتبال

قاتلی با چهره کودکانه و رستگاری در آخرین لحظه

تقویم امروز فوتبال به مهترین اتفاقات دنیای فوتبال که در تاریخ هفت اسفند ( 26 فوریه ) رخ داده است،می پردازیم.

قاتلی با چهره کودکانه و رستگاری در آخرین لحظهبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تقویم امروز ، به مهترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است ، می پردازیم.

*پیروزی استقلال در دربی 58

7 اسفند 1383 ، یکی از جذابترین دربی های سرخابی با نتیجه سه بر دو سه سود استقلال به پایان رسید.

این دیدار در نیمه اول هیچ گلی نداشت اما در نیمه دوم روند مسابقه به کلی تغییر کرد و ابتدا رضا عنایتی ، در دقیقه 58 استقلال را پیش انداخت. سپس شیث رضایی در دقیقه 67 گل مساوی را به ثمر رساند. در دقیقه 84 سهراب انتظاری گل دیگری برای پرسپولیس زد تا سرخپوشان بازی یک بر صفر باخته را دو بر یک پیش بیفتند. اما سه دقیقه بعد محمد فکری گل مساوی را برای استقلال به ثمر رساند و در حالی که همه منتظر پایان بازی با نتیجه مساوی بودند ، پیروز قربانی روی سانتر فرزاد مجیدی با ضربه سر در دقیقه 93 گل سوم را وارد دروازه پرسپولیس کرد تا تیم قلعه نویی ، شاگردان زوبل را در این مسابقه زیبا شکست دهند.

*تولد قاتلی با چهره کودکانه

26 فوریه 1973، اوله گونار سولسشیر ستاره نروژی و پیشین منچستر یونایتد ، متولد شد.

به او لقب قاتل بیبی فیس (Baby-faced Assassin The) را به دلیل گلهای مرگبار و چهره کودکانه اش داده بودند.

او در سال 1990 در کشورش ، فوتبال را آغاز کرد و در سال 1996 به تیم منچستر یونایتد پیوست. او در اولین بازی خود برای یونایتد در دقیقه 65 برابر بلکیرن به میدان رفت و در حالی که منچستر دو بر یک عقب بود در دقیقه 70 یک گل به ثمر رساند تا یک امتیاز را برای تیمش به دست آورد. او تا سال 2007 که بازنشسته شد ، در منچستر باقی ماند و در 366 مسابقه ، 126 گل به ثمر رساند اما مهمترین و معروفترین گل او ، گل دقیقه 93 در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر بایرن مونیخ بود که باعث قهرمانی شیاطین سرخ شد. در آن مسابقه در حالی که بازی تا دقیقه 90 با نتیجه یک بر صفر به سود تیم بایرن دنبال می شد، تدی شرینگهام در دقیقه 91 و اولگونار سولسشر در دقیقه 93 برای شیاطین سرخ گلزنی کردند تا هم تیمی های علی دایی در کمال ناباوری جام را از دست بدهند.

او پس از بازنشسگی در سال 2007 هدایت تیم دوم منچستر یونایتد را بر عهده گرفت. سپس سرمربی تیم مولده در کشورش شد و بعد به تیم کاردیف انگلیس رفت. او اکنون دوباره هدایت مولده نروژ را بر عهده دارد و تیمش شب گذشته با شکست سه بر یک ازسویا در مجموع دو مسابقه ، از لیگ اروپا حذف شد.

*اولین پیروزی تاریخ تیم ملی ولز

26 فوریه 1881، تیم ملی ولز اولین پیروزی تاریخ خود را در هشتمین مسابقه خود به دست آورد.

تیم ملی ولز که هشت سال قبل تاسیس شده بود ، تا آن زمان هفت مسابقه انجام داده بود که هر هفت بازی را شکست خورده بود و فقط چهار گل به ثمر رسانده بود درحالی که 28 گل دریافت کرده بود. بدترین باخت آنها در سال 1878 رقم خورد که 9 بر صفر ازاسکاتلند شکست خوردند.

اما 26 فوریه 1881 برای آنها روز بزرگی بود و توانستند در انگلستان در حضور 4هزار و 200 تماشاگر اولین پیروزی تاریخ خود را به دست آورند و یک بر صفر انگلیس را مغلوب کردند. این دو تیم پیش از این دو بار دیگر برابر یکدیگر قرار گرفته بودند که هر دو بار انگلیس با نتایج دو بر یک و سه بر دو پیروز شده بود.

ولز بعد از این پیروزی برای برد بعدی خود زیاد انتظار نکشید و در دومین مسابقه خود بعد از بازی با انگلیس ، با نتیجه هفت بر یک ، ایرلند را مغلوب کرد.

*اولین بازی ملی روبرتو کارلوس

26 فوریه 1992 ، روبرتو کارلوس ، اولین بازی خود را برای تیم ملی برزیل در یک دیدار دوستانه برابر آمریکا انجام داد که سه بر صفر پبروز شدند.

او آن زمان 18 ساله بود و فوتبال حرفه ای خود را فقط دو سال بود که در سری بی برزیل آغاز کرده بود و نکته جالب این بود که او در زمان دعوت به تیم ملی برزیل در دسته دوم فوتبال این کشور بازی میکرد . سرمربی تیم ملی برزیل ، کالوس آلبرتو پرییرا که بعد از ناکامی در جام جهانی 1990 ، به دنبال وارد کردن خون تازه بر پیکره تیم ملی برزیل بود او را به تیم ملی دعوت کرد و او هم توانست ارزش های خود را نشان دهد.

البته کارلوس در جام جهانی 1994 که برزیل قهرمان شد ، به تیم ملی دعوت نشد اما در جام جهانی 1998 که نایب قهرمان شدند و 2002 که قهرمان شدند ، در تیم ملی حاضر بود و درخشش فوق العاده ای داشت.

آخرین بازی ملی روبرتو کارلوس ، در یک چهارم نهایی جام جهانی 2006 بود که برزیل از فرانسه شکست خورد و از جام جهانی حذف شد. کارلوس با 125 بازی ملی ، بعد از کافو که 142 بازی ملی در کارنامه دارد ، در جایگاه دوم از نظر تعداد بازی ملی در تاریخ تیم ملی برزیل قرار دارد.

*رکورد شکنی رم در ایتالیا

26 فوریه 2006 ، تیم رم یازدهمین پیروزی متوالی خود را به دست آورد و یک رکورد را در لیگ ایتالیا به جا گذاشت.

پبروزی های آنها از 21 دسامبر 2005 با برتری چهار بر صفر برابر کیه وو آغاز شد. رم آن زمان در رتبه هشتم جدول بود و با 11 پیروزی متوالی خود را تا رتبه چهارم بالا کشید. رم یازدهمین پیروزی خود را برابر رقیب همشهری خود به دست آورد و صاحب رکورد بیشترین برد متوالی در لیگ ایتالیا شد. در دیدار با لاتزیو ، فرنچسکو توتی ، کاپیتان رم که آن زمان در اوج بود و هشت گل در 10 مسابقه قبلی به ثمر رسانده بود غایب بود اما نبود کاپیتان برای رمی ها زیاد تاثیر گذار نبود و با درخشش ستاره برزیلی خود ،آمانتینو مانسینی ، لاتزیو را با نتیجه دو بر صفر در دربی دلاکاپیتاله شکست دادند.

رکورد قبلی در ایتالیا 10 پیروزی متوالی بود که تیم های یوونتوس در فصل 1931-1932 ، بولونیا (1963-1964) و دو بار نیز توسط میلان (1950-1951 ، 1989-1990)به دست آمده بود و رم با یازدهمین پیروزی متوالی خود ، این رکورد را به تنهایی در اختیار گرفت. روند پیروزی های رم را تیم اینتر میلان متوقف کرد و در 5 مارس 2006 دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند تا رکورد رم در عدد 11 متوقف شود.

البته فصل بعد تیم اینتر میلان رکورد 11 پیروزی متوالی رم را شکست و توانست با هدایت مورینیو ، 17 پیروزی متوالی به دست آورد و اکنون این تیم صاحب رکورد بیشترین پیروزی متوالی در ایتالیا است.

تیم یوونتوس در فصل جاری میتوانست این رکورد اینتر را بشکند اما رکورد آنها در عدد 15 متوقف شد و بولونیا در هفته قبل روند پیروزی های متوالی بانوی پیر را قطع کرد.

*تولد مدافع پرتغالی رئال مادرید

16 فوریه 1983 ، کپلر لاوران لیما فریرا ملقب به په په ، مدافع خشن تیم ملی پرتغال و باشگاه رئال مادرید متولد شد.

او فوتبال خود را از تیم ماریتیمو پرتغال آغاز کرد و در سال 2004 به پورتو پیوست. درخشش او با پویتو باعث شد ال رئال مادرید در سال 2007 او را به سانتیاگو برنایئو بیاورد و از آن زمان تا به حال در رئال بازی میکند. او در رئال مادرید ، افتخارات زیادی به دست اورده از جمله قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2013-2014 .

او از سال 2007 عضو تیم ملی پرتغال نیز است و 68 بازی ملی در کارنامه دارد.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار