تقویم روزانه فوتبال

روح در خانه بازیکن فوتبال+ فیلم

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال که در تاریخ یک اسفند (20 فوریه) رخ داده است می‌پردازیم.

روح در خانه بازیکن فوتبالبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در تقویم امروزبه مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال که در چنین روزی رخ داده است، می پردازیم.
 
روح در خانه دروازه‌بان آرسنال
 
20 فوریه 2008، روزنامه دیلی میل گزارش داد که دروازه‌بان آرسنال، مانوئل آلمونیا معتقد است که در خانه‌اش روح وجود دارد.
 
آلمونیا از سال 2004 به آرسنال پیوسته بود و خانه‌ای در روستای هرتفوردشیر که نزدیک به محل تمرین تیم آرسنال بود، خریداری کرد، خانه او در محل یک بیمارستان روانی که در دهه 1990 بسته شده بود، ساخته شد.
 
آلمونیا اعتقاد داشت که در خانه او ارواح رفت و آمد می کنند.

او گفت: از زمانی که نا به این خانه آمدیم، صداهای عجیب و غریب مثل صدای زنجیر را می شنیدیم، اما یک شب، هنگامی که من خواب بودم، ناگهان با صدای فریاد همسرم از خواب پریدم، همسرم گفت که یک روح که شبیه راهب بود و شمعی در دست داشت دیده است، من او را ندیدم اما صدای زنجیر او را شنیدم. سپس با همسایگان درباره این اتفاق صحبت کردم و آنها گفتند که این اتفاقات اینجا طبیعی است.
 
شرایط برای آلمونیا آنقدر بد شده بود که آرسن ونگر، سرمربی آرسنال اجازه می داد، او برای ناهار به خانه برگردد تا همسرش تنها نباشد، مانوئل آلمونیا تا سال 2012 در آرسنال ماند و سپس این تیم را ترک کرد.
 
گلزنی دروازه بان، برای اولین بار در لالیگا
 
20 فوریه 2011، دیپورتیوو لاکرونیا در دیدار با آلمریا با گل ثانیه‌های پایانی، درواز‌ه‌بانش، از شکست گریخت.
 
دیپورتیوو آن زمان در رتبه 13 لالیگا قرار داشت در حالی که آلمریا، نوزدهم بود.
دیدار رفت دو تیم نیز با نتیجه دو بر صفر به سود‌ آلمریا پایان یافته بود و در دیدار برگشت که 20 فوریه برگزار شد، آلمریا که میزبان مسابقه بود در دقیقه 48 از حریف پیش افتاد، مسابقه تا دقیقه 90 با همان نتیجه یک بر صفر به سود آلمریا دنبال می شد و داور چهار دقیقه، زمان تلف شده اعلام کرد، در دقیقه 94 دیپورتیوو صاحب یک ضربه کرنر شد، دروازه بان دیپورتیوو دنیل آرانسوبیا خودش را سریع به محوطه جریمه آلمریا رساندو زمانی که کرنر فرستاده شد، او با ضربه سر، توپ را درون دروازه آلمریا قرار داد و بازی را به تساوی کشاند، بلافاصله بعد از گل، داور سوت پایان بازی را زد، از سال 2002 به بعد، اولین بار بود که یک دروازه بان در لالیگا گلزنی می کندو همچنین این گل، اولین گل در تاریخ لالیگا بود که یک دروازه بان در جریان بازی( نه پنالتی) زده است، البته هر دو تیم دیپورتیوو و آلمریا در پایان فصل به دسته پایین تر سقوط کردند. 


 
اینتر شرمنده هوادار 9 ساله
 
20 فوریه 2012، باشگاه اینتر، هوادار 9 ساله خود را که در دیدار با بولونیا پلاکاردی در دست داشت را به باشگاه دعوت کرد.آن هوادار در جریان دیدار اینتر با بولونیا، پلاکاردی رادردستداشت که روی آن به شکل مودبانه نوشته شده بود: ممکن است در این بازی پیروز شوید؟ اگر ببازید، هم کلاسی‌هایم در مدرسه مرا مسخره می کنند با تشکر، فیلیپو.
 
آن مسابقه را اینتر از بولونیا باخت اما وقتی عکس این کودک در رسانه‌ها منتشر شد، او را به باشگاه دعوت کردند و پیراهن اینتر توسط خاویر زانتی، به او داده شد، فیلیپو پس از دریافت پیراهن گفت: زمانی که سه جام را در یک فصل به دست آوردیم من در مدرسه، دوستانم را اذیت می کردم اما اکنون نوبت آنهاست، حالا من باید سرم را در مدرسه پایین بگیرم، امیدوارم این آخرین پلاکاردی باشد که با خود به ورزشگاه برده‌ام. 

روح در خانه بازیکن فوتبال
 
 تولد کریم باقری
 
یک اسفند 1352، کریم باقری در تبریز متولد شد، او فوتبال خود را از تراکتورسازی آغاز کردو سپس به کشاورز رفت و در سال 1375 به پرسپولیس پیوست. پس از درخشش در پرسپولیس او یک سال بعد به آرمینیا بیله فلد رفت، 51 مسابقه و 6گل حاصل عملکرد سه ساله او در آرمینیا بیله فلد بود او سپس به النصر امارات، چارلتون انگلیس و السد قطر رفت و در سال 1381 به پرسپولیس بازگشت.
باقری تا سال 1389 که از فوتبال خداحافظی کرد در پرسپولیس ماند.
 
کریم باقری در دو دوره پیراهن تیم ملی را به تن کرد و در مجموع 87 بازی ملی و50 گل در کارنامه وی به چشم می خورد.
 
تولد یاری لیتمانن
 
20 فوریه 1971، یاری لیتمانن ستاره فنلاندی و سابق تیم‌های بارسلونا و لیورپول متولد شد. او فوتبال حرفه‌ای خود را از سال 1987 آغاز کرد و قبل از پیوست به آژاکس و به شهرت رسیدن در این باشگاه، در چند تیم فنلاندی بازی کرده بود او در آژاکس بازیهای بسیار خوبی را به نمایش گذاشت و 135 گل در 253 مسابقه برای این تیم در طول هشت سال به ثمر رساند، اودر آژاکس چهار بار قهرمان لیگ و یک بار در سال 1995 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، پس از ترک آژاکس، او یک و نیم فصل آرام را در بارسلونا پشت سر گذاشت و سپس در ژانویه 2001 به لیورپول پیوست. او در سال 2002 به آژاکس بازگشت و دو سال در این باشگاه ماند.
 
او سپس تا سال 2011 که از فوتبال خداحافظی کرد، در چند باشگاه دیگر بازی کرد. او با 137 بازی ملی و 32 گل از هر دو نظر در تیم ملی فنلاند رکورددار است.
 
گزارش از مسیح درخشنده

 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار