تقویم روزانه فوتبال؛

پرسپولیسی‌های قدیمی، استقلال را نقره داغ کردند/ گل به خودی عجیب باد

تقویم امروز فوتبال به مهترین اتفاقات دنیای فوتبال که در تاریخ 9 اسفند (28 فوریه) رخ داده است، اختصاص دارد.

پرسپولیسی‌های قدیمی، استقلال را نقره داغ کردند/ گل به خودی عجیب بادبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در تقویم امروز به مهمترین اتفاقات فوتبالی که در چنین روزی رخ داده است می‌پردازیم.

**پرسپولیسی‌های سابق، استقلال را نقره داغ کردند

9 اسفند 1388 یک مسابقه بسیار جذاب و پر گل در جام حذفی بین استقلال و استیل آذین برگزار شد.

تیم استیل آذین با درخشش ستاره‌های سابق پرسپولیس مثل علی کریمی، مهدی مهدوی کیا، حامد کاویان پور و حسین کعبی توانست با نتیجه پنج بر چهار استقلال را شکست دهد.

تیم صمد مرفاوی توانست گل او مسابقه را در دقیقه 21 وارد دوازه استیل آذین کند ولی سپس آنها تحت فشار توسط حرکات مهدوی کیا، کریمی و کعبی قرار گرفتند و  حنیف عمران زاده در دقیقه 27 به اشتباه دروازه خودشان را باز کرد.

با شروع نیمه دوم، شاگردان استیلی دو بار دیگر توسط مهدوی کیا و کعبی به گل رسیدند و نتیجه را سه بر یک کردند. اما اشتباهات داور و اخراج نکردن دو بازیکن استقلال در دو صحنه و همچنین تعویض اشتباه استیلی با آوردن نیکبخت نظم خط دفاع استیل آذین را به هم ریخت و در چهار دقیقه توفانی، استقلال سه گل را وارد دروازه استیل آذین کرد. اما این پایان کار نبود و علی کریمی در دقیقه 85 در کمال خونسردی با یک ضربه چیپ از روی نقطه پنالتی گل تساوی را به ثمر رساند تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافه نیز، رضا نوروزی، بازیکن تعویضی استیل آذین پس از 40  متر حرکت با توپ در دقیقه 105 گل پنجم را با ضربه‌ای چیپ وارد دورازه محمدی کرد تا شاگردان استیلی در این مسابقه جذاب استقلال را در جام حذفی شکست دهند.

**اولین تمرین دژاگه با تیم ملی

9 اسفند 1390، اشکان دژاگه برای اولین بار در اردوی تیم ملی  ایران حاضر شد.

اشکان دژاگه که آن زمان ستاره تیم ونسبورگ محسوب می‌شد و برای رده‌های سنی پایه تیم ملی آلمان نیز بازی کرده بود توسط کی روش به تیم ملی ایران دعوت شد و او نیز این دعوت را قبول کرد. البته مربیان قبلی تیم ملی از جمله افشین قطبی نیز برای آوردن وی به تیم ملی تلاش کرده بودند اما آن زمان، دژاگه دعوت او را نپذیرفت و سرانجام کارلوس کی روش توانست او را برای بازی در تیم ملی ایران راضی کند.

اشکان در 9 اسفند 1390 برای شرکت در اردوی تیم ملی پیش از بازی با قطر در مسابقات مقدماتی جام جهانی همراه با پدر و مدیر برنامه‌اش وارد تهران شد و در همین روز اولین تمرین خود را با تیم ملی انجام داد.

وی در مدت چهار سالی که عضو تیم ملی ایران بوده، تاکنون 30 بازی ملی انجام داده و شش گل به ثمر رسانده است.

**گل به خودی باد

28 فوریه 2010 دو تیم ویمشیم و گرانباخ در لیگ آماتور آلمان با یکدیگر بازی کردند که تیم ویمشیم با اتفاقی غیر منتظره پیروز شد.

این مسابقه در باد شدید برگزار شد و در دقیقه 58 مسابقه، زمانی که توپ از کنار دروازه گرانباخ بیرون رفته بود، هافبک این تیم آمد تا ضربه شروع مجدد را به جای دروازه بان از کنار دروازه بزند او توپ را محکم به آسمان شوت کرد اما باد توپ را به سمت دروازه برگرداند و وارد دروازه کرد. گلی که بسیار مشهور شد و سر و صدای زیادی به پا کرد.

طبق نظر روزنامه بیلد آلمان به دلیل اینکه پس از ضربه توپ به هیچ کس دیگر برخورد نکرده بود و مستقیم وارد دورازه شد، داور باید گل را مردود اعلام می‌کرد اما او گل را قبول کرد و تیم گرانباخ دو بر یک شکست خورد.

مدت کوتاهی پس از این گل، تصاویر آن در اینترنت پخش شد و سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

**تولد دروازه بان افسانه‌ای ایتالیا

28 فوریه 1942، دروازه بان سابق یوونتوس و تیم ملی ایتالیا متولد شد. در یک نظر سنجی انجام شده توسط فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال، زوف، سومین دروازه بان برتر قرن 20 پس از لئو باشین دورازه بان شوروی و گوردون بنکس دروازه بان تیم ملی انگلیس است.

زوف، فوتبال خود را از سال 1961 در تیم اودنیزه آغاز کرد و سپس به مانتوا و ناپولی رفت. وی در سال 1972 یوونتوسی شد و آنجا خود را به بزرگترین دروازه بان ایتالیا تبدیل کرد. او در یوونتوس شش اسکودتو، دو قهرمانی کوپا ایتالیا ویک جام یواف را برنده شد و با این حال بزرگترین موفقیت او همراه با تیم ملی ایتالیا به دست آمد.

او اولین مسابقه ملی خود را در سال 1968 انجام داد اما برای جام جهانی 1970 به تیم ملی دعوت نشد. بعد از اینکه به یوونتوس پیوست، دورازه بان اول تیم ملی شد و در جام جهانی 1974 حضور داشت اما ایتالیا زود حذف شد. در جام جهانی 1978 همراه با  ایتالیا چهارم جهان شد. بزرگترین افتخار او در جام جهانی 1982 به دست آمد که قهرمان مسابقات شدند و زوف به عنوان کاپیتان ایتالیا، جام قهرمانی را بالای سر برد.

او یک سال بعد در حالی که 112 بازی ملی و 330 بازی برای یوونتوس انجام داده بود در سن 41 سالگی از فوتبال خداحافظی  کرد.
او در سال 1988 به عنوان سرمربی به یوونتوس بازگشت اما موفق نبود و فقط دو سال روی نیمکت این تیم نشست. سپس هدایت لاتزیو را در دو نوبت بر عهده گرفت واز سال 1998 تا 2000 نیز سرمربی تیم ملی ایتالیا بود.

او سپس یک سال دیگر هدایت لاتزیو را بر  عهده گرفت و پس از آن در سال 2005 سرمربی نیورنشینا بود که این تیم آخرین تیم زوف محسوب می‌شود.

**تولد بازیکن ملی پوش لاتزیو

28 فوریه 1987، آنتونیو کاندروا، هافبک مهاجم لاتزیو و تیم ملی ایتالیا در شهر رم متولد شد.

او فوتبال خود را از سال 2004 در تیم ترنانا آغاز کرد و در سال 2007 به اودنیزه پیوست. او در مدت حضور در اودنیزه در تیم‌های لیوورنو، یوونتوس، پارما و  چزنا به طور قرضی بازی کرد و در سال 2012 از اودنیزه جدا شد و به لاتزیو پیوست. او تاکنون 35 بازی ملی هم برای ایتالیا انجام داده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: تقویم ، لاتزیو ، یوونتوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار