استاندار تهران مطرح کرد:

80 درصد كالاهای قاچاق از دست ما خارج می شود / اجرای بند مهم اصل 44 در كاهش قاچاق كالا

استاندار تهران گفت : با آزادسازی اقتصادی و اجرای بند 44 ، عرضه و تقاضا بدرستی تحت پو شش قرار خواهند گرفت.

80 درصد كالاهای قاچاق از دست ما خارج می شود /  اجرای بند مهم اصل 44 در كاهش قاچاق كالابه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسین هاشمی استاندار تهران در مراسم تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان در سال 94 كه امروز (دوشنبه )در سالن همایش استانداری تهران برگزارشد، اظهار داشت: در عرصه مبارزه با كالا و ارز قاچاق از تمامی درستان و ارگان هایی كه در این حوزه فعالیت های قابل توجهی انجام داشتند تشكر ویژه ای دارم .

وی با اشاره به این‌كه چرا مشكل قاچاق كالا حل شدنی نیست، تاكید كرد : باید مراكز علمی  و تحقیقاتی جامعی در این حوزه تشكیل شود .

استاندار تهران ادامه داد: تاكنون در حوزه مبارزه با قاچاق كالا روند صعودی داشتیم و اخیرا با كاهش روبرو بودیم. 

هاشمی با اشاره به این‌که 38 تن میوه قاچاق در تهران توزیع شده است ، بیان کرد :باید یك نظارت اصولی عملیاتی شود زیرا در این مورد كسی پاسخ‌گو نیست .

وی در خصوص آمار و ارقام كالاهای قاچاق گفت: باید یك مركز آمار و اطلاعات برای بررسی آمار و ارقام دقیق ایجاد شود زیرا بیشتر ارقام ما پیش بینی هستند و آمار دقیقی  در این مورد توسط سازمانی ارائه نمی شود .

استاندار تهران با اشاره به این‌كه  قیمت كالاها باید در بازار آزادسازی شود ،تاكیدكرد :  با اجرایی شدن بند اصل مهم 44 قانون اساسی با آزادسازی اقتصادی می‌توانیم روند خوبی در كاهش قاچاق كالا  داشته باشیم .

هاشمی با اشاره به این‌كه  آیا در كشورهای غربی و اروپایی قاچاق كالا و ارز صورت می‌گیرد، افزود: آمار و ارقام در كشورهای غربی حاكی از این است كه بندرت رخ می‌دهد كه آن هم سریعا با آن مورد خاص برخورد می‌شود. 

وی ادامه داد : در طول سال 12 میلیارد دلار صادرات داریم همچنین 12 میلیارد دلار  واردات كالاهای قاچاق كه این حاكی از برابری صادرات و واردات است كه بسیار تاسف برانگیز به نظر می رسد.

استاندار تهران با اشاره به این‌كه  12 میلیارد دلار كالای قاچاق  در طول سال وارد كشور می شود، تاكید كرد: این میزان حجم كالای قاچاق تنها باعث از دست دادن موقعیت های شغلی  برای جوانان خواهد شد . 

وی افزود : باتوجه به مكانيزم های انجام شده در روند كاهش ورود كالا به تهران  بايد تشكر ويژه ای از دوستان داشته باشم زيرا با روند خوبی روبرو هستيم .

استاندار تهران تاكيد كرد: بايد مراكز تحقيقات و علمی بزرگی در سطح كشور برای ارائه راهكار در خصوص كاهش و مبارزه با   قاچاق كالا و ارز به مديران و ارگان ها  راه اندازی شوند .

هاشمی ادامه داد: با اين همه تلاش و زحمات ارگان ها وسازمان ها تنها 15 درصد  كشف قاچاق كالا  را  شاهد بوديم.

وی با اشاره به اين‌كه قاچاق كالا نابود كننده و دشمن اصلي توليد و اشتغال است ، بيان کرد : اميد است مجلس دهم  بحث اشتغال، رفاه اجتماعی و مبارزه با قاچاق كالا و ارز را در اولويت خود قرار دهد .

استاندار تهران با بیان اين‌كه مگر مي‌شود اين همه ميوه قاچاق براحتی وارد كشور شود، افزود: نيروی انتظامی سپاه ، قوه قضاييه و  اطلاعات باید با بكارگيری دانش  و يك كار جمعی  سر منشا ء  وارد كنندگان قاچاق را شناسايی و اين بلا را از كشور دور كنند .

وی با اشاره به اين‌كه  ايجاد يك اشتغال نجات يك خانواده است ،گفت : بايد از تمام كسانی كه در خصوص مبارزه با قاچاق كالا  زحماتی  انجام دادند تشكر ويژه کنم و شاهد خبرهای خوبی در سال 95  در اين حوزه باشيم .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار