استان تهران مقصد قاچاق كل كشور / كشف 37 درصدی از كالاهای قاچاق در سطح استان تهران

دبير كميسيون مبارزه با كالای قاچاق و ارز استان تهران گفت: با همكاری 18 دستگاه عضو ستاد مبارزه با كالای قاچاق و ارز استان تهران توانسته جایگاه نسبتا خوبی را در این زمينه كسب كند .

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اكیر پور احمد نژاد دبیر كمیسیون مبارزه با كالای ارز و قاچاق استان تهران در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان در سال 94 كه امروز (دوشنبه) در سالن همایش استانداری تهران برگزارشد ، در جمع خبرنگاران اظهار داشتدر طی سال 94 به جهت همكاری دستگاه های اجرایی در سطح استان از طریق ستاد مبارزه با كالای قاچاق و ارز ریاست جمهوری توانستیم رتبه برتر را كسب كنیم .

وی با اشاره به این‌كه استان تهران مقصد قاچاق كل كشور است، تاكید كرد : آمارها حاكی از رشد 37 درصدی در كشف پوشاك قاچاق در سطح استان تهران بوده كه عمدتا كالاهای كشف شده پوشاك ایرانی با مارك خارجی بوده است .

دبیر كمیسیون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران در خصوص كشف موبایل های قاچاق بیان کرد : 26 درصد افزایش در كشف موبایل داشتیم که این آمار به دلیل نداشتن زمینه تولید داخلی در این حوزه قابل قبول خواهد بود .

پوراحمد نژاد در خصوص بازار میوه و میوه های قاچاق شده ،تاكید كرد : تاكنون 38 تن میوه قاچاق كه مصرف انسانی نداشته كشف و پرونده آن به مراجع قضایی ارجاع داده شده است .

وی با اشاره به این‌كه 27 تن میوه قابلیت مصرف انسانی را ندارد، تاكید كرد: وزارت جهاد دانشگاهی با انجام آزمایشات و كنترل مبادی ورودی  وخروجی و نحوه نگهداری این كالا تشخیص سلامت میوه های قاچاق را اعلام می‌كنند .

دییر كمیسیون مبارزه با كالای قاچاق و ارز استان تهران ادامه داد: اگر امكان مصرف كالایی به جهت سلامت محوری تایید نشود مسئولان اجازه ورود این كالا را حتی با ظاهر زیبا هم به بازار مصرفی مردم نخواهند داد.

پور احمد نژاد با اشاره به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از قانون سختگیرانه مبارزه با قاچاق كالا و ارز به آحاد مردم افزود : قانون حتی برای حمل كننده ، عرضه كننده و نگه دارنده كالای قاچاق جرم تعیین كرده و به افرادی كه بیش از 3 مرتبه پرونده قاچاق در مراجع قضایی داشته باشند ، قاچاقچی حرفه ای گفته خواهد شد .

وی ادامه داد: در سال 95 بحث كنترل انبارها و انبارك‌ها را در سطح استان تهران برای كاهش ریسك پذیری و خطر پذیری و کوچک كردن دایره قاچاق کالا و ارز خواهیم داشت .

دبیر كمیسیون قاچاق و ارز كالای استان تهران گفت : در مورد بخشی از میوه های قاچاق كه توسط جهادكشاورزی بررسی و رای آن صادر شده ، تعزیرات استان تهران تصمیم نهایی را در خصوص مصرف و پخش در بازار مصرفی مردم خواهد گرفت .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار