شیراز؛

کاشت20 هزار اصله نهال در جهرم

شهردار جهرم از کاشت 20 هزار اصله نهال در جهرم خبر داد و گفت: پارسال 10هزار نهال در این شهرستان غرس شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیاوش قزلی در مراسم کاشت 1 هزار نهال که در تل کوهک جهرم به مناسبت هفته درختکاری برگزار شد، اظهار کرد: 20 هزار اصله نهال در ایام نوروز کاشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نهال‌ها شامل انجیر، توت، شاه‌توت، کنی کار توس، شمشاد و گل رز است ادامه داد: این درختان با آب ‌و هوای جهرم سازگار و در برابر کم‌آبی مقاوم هستند.
قزلی با بیان اینکه توسعه فضای سبز در دستور کار شهرداری جهرم است، خاطرنشان کرد: پارسال حدود 10 هزار اصله نهال که با هوا و کم‌آبی جهرم سازگار باشد در این شهرستان کاشته شد.
شهردار جهرم افزود: یکی از عوامل عدم گسترش فضای سبز معابر، مردم و مغازه‌داران هستند که با قطع و خشکاندن درختان مانع توسعه فضای سبز می‌شوند.
وی با تأکید به آموزش اهمیت درختکاری و مواظبت از محیط طبیعی از دوران کودکی به افراد جامعه، افزود: باید به کمک سمن‌ها و نهادهای مردم‌نهاد، نگهداری از محیط‌زیست توسط خود مردم‌ نهادینه شود.
قزلی با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای گسترش فضای سبز، گفت: ساخت پارک پیر شبیب با مساحتی افزون بر 17 هزار مترمربع از جمله طرح هایی است در سال آینده به بهره‌برداری می رسد.  
 وی ادامه داد: ساخت حدود 6 پارک محله‌ای در جهرم از دیگر برنامه های شهرداری برای توسعه فضای سبز در این شهر است.
علیرضا صحراییان فرماندار ویژه جهرم هم با تأکید بر نقش درختان در ایجاد هوای پاک، تصریح کرد: باید همزمان با برخی تغییر کاربری ها در باغ های جهرم به واحدهای مسکونی، بوستان ها و فضای سبز نیز افزوده شود.
وی گفت: فرمانداری جهرم اعتباری به منظور گسترش پارک‌ها و توسعه فضای سبز این شهرستان اختصاص خواهد داد.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: کاشت ، نهال ، جهرم ، فارس ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار