لرستان؛

جمع آوری متکدیان در لرستان در آستانه نوروز

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان گفت: جمع‌آوری متکدیان و معتادان در سطح شهرها به‌ویژه شهرهایی که در مسیر مهمان‌های نوروزی هستند مانند خرم‌آباد، بروجرد و پلدختر در ایام نوروز انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛غلامرضا آقا میرزایی اظهار داشت: 32 مرکز اقامتی میان‌مدت و 10 مرکز در شرف صدور مجوز داریم و احتمال دارد تا پایان سال این آمار به 45 مرکز در کل استان برسد.
وی با بیان اینکه 99 کلینیک درمانی سرپایی در لرستان وجود دارد، افزود: تعدادی مراکز کاهش آسیب در شهرهای آسیب‌خیز، مراکز دی‌ای سی یا سرپناه و نیز مرکز ام ام تی در شهرستان‌ها داریم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان در رابطه با مراکز دولتی ترک مواد مخدر در لرستان، بیان کرد: یک مرکز ماده 16 آقایان در لرستان وجود دارد که طبق دستورالعمل هر استان فقط می‌تواند یک مرکز داشته باشد.
وی بابیان اینکه لرستان جزء استان‌های انگشت‌شمار است که دارای مرکز زنان است، عنوان کرد: زنان معتاد و متجاهر خیابانی توسط پلیس و شهرداری با دستور قضایی جمع‌آوری و تحویل مرکز زنان می‌شود.
آقامیرزایی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 120 زن متجاهر به مرکز زنان تحویل داده شده است که بعد از مدت سه تا شش ماه یا با درمان دارویی متادون و یا بدون درمان متادون ترخیص شدند، امروز نیز حدود 14 زن متهاجر در کمپ داریم .
وی با اشاره به اینکه مرکز ماده 16 آقایان ظرفیت 150 نفر را دارد ولی در شرایط بحرانی نزدیک به 300 نفر در این مراکز نگه‌داری کردیم، خاطرنشان کرد: میانگین در هر دوره سه ماهه حدود 150 نفر در مرکز آقایان داشته‌ایم.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان درزمینهٔ پاک‌سازی شهر در ایام  نوروز، گفت : برای ما هر روز نوروز است چراکه ما هر روز مهمان‌داریم و شأن مردم لرستان از شأن مهمان‌ها کمتر نیست پس‌کار ما مختص به نوروز نمی‌شود .
وی عنوان کرد: در شورای استان مصوب کردیم و بنا شد دستور قضایی صادر و تمام متکدیان جمع‌آوری و تحویل داده شود و معتادان خیابانی نیز به مرکز ترک اعتیاد آقایان و خانم‌ها را به مرکز خانم‌ها تحویل دهند.
آقا میرزایی تصریح کرد: در سطح شهرها به‌ویژه شهرهایی که در مسیر مهمان‌های نوروزی هستند مانند خرم‌آباد، بروجرد و پلدختر در ایام نوروز به‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که نه متکدی و نه معتاد داشته باشیم.
وی بیان کرد: اگر معتاد در سطح شهر نباشد قطعاً سرقت‌های جزئی کاهش پیدا می‌کند و معتادانی را که مشکل روانی دارند، نمی‌توانیم جمع‌آوری کنیم .
انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار