نشنال‌اینترست گزارش داد:

کشمکش داخلی مقامات صهیونیستی برای حمله به ایران

وب‌سایت نشنال‌اینترست به بررسی دلایل اختلاف‌نظر مقامات رژیم صهیونیستی در قبال توافق هسته‌ای ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشنال‌اینترست، «جان کری،» وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه گذشته در حضور کمیته روابط خارجه سنای این کشور این موضوع را تصدیق کرد که در پی دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، «تهران دیگر تهدیدی برای موجودیت اسرائیل نیست.» 

وی با اشاره به سخنرانی ماه گذشته رئیس نیروهای نظامی رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد حتی رژیم صهیونیستی نیز این حقیقت را پذیرفته است. این مقام صهیونیست در سخنرانی خود گفت: « توافق [هسته‌ای ایران با کشورهای پنج بعلاوه یک]  در کنار خطراتی که به همراه داشت، فوایدی نیز دارد.»

این در حالیست که پیش از این «بنیامین نتانیاهو،» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی توافق مذکور را «اشتباهی تاریخی برای جهان» توصیف کرد. آمریکایی‌ها از شنیدن این سخنان و گسستگی مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی متعجب می‌شوند. اما اختلاف نظر مقامات صهیونیست درمورد اتخاذ سیاست مناسب در خصوص توافق هسته‌ای ایران سابقه‌ای طولانی دارد که در آمریکا به آن توجه نمی‌شود.

بحث و جدل صهیونیست‌ها درمورد نحوه ی برخورد با اهداف هسته‌ای ایران سابقه‌ای چندین ساله دارد. در سال 2010 نتانیاهو و وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس با رئیس وقت نیروهای نظامی و رئیس بخش اطلاعات برای تصمیم گیری درخصوص آماده باش نیروها برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران شدیداً دچار تنش شدند.

یک برنامه تلویزیونی صهیونیستی اعلام کرد رئیس وقت نیروهای نظامی و رئیس بخش اطلاعات اسرائیل به شدت با آماده باش نیروها مخالف بودند. آنها این تصمیم را «یک اشتباه استراتژیک» و «سرانجام احتمالی آن را آغاز جنگ» می‌دانستند.

«افراییم هالوی،» رئیس سابق اطلاعات رژیم صهیونیستی نوشت: «هدف از لغو توافقی که مانع دستیابی ایران به بمب می‌شود چیست؟!»

اختلاف نظر مقامات صهیونیستی از مباحث مربوط به ایران فراتر رفته و در مسائل فلسطین و نوار غزه نیز دیده می‌شود. به همین دلیل تشخیص اهداف هرکدام از مقامات صهیونیست و دلیل اختلاف نظر آنها بسیار مهم است.

مقامات امنیتی صهیونیست بر این باورند که ایران هسته‌ای تنها خطر برای موجودیت این رژیم است. بنابراین باید در اولویت برنامه‌های رژیم اشغالگر قدس قرار بگیرد. این مقامات معتقدند از آنجایی که توافق مذکور دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای را به تعویق می‌اندازد؛ به نفع آنها تمام می‌شود و فرصت بیشتری را برای تقویت نظامی در اختیارشان قرار می‌دهد.

اما گروه مخالفِ مقامات امنیتی نگاهی متفاوت به این مسئله دارند. نتانیاهو و دیگر سیاستمداران ادعا می‌کنند توافقی که به ایران اجازه می‌دهد زیرساخت‌های هسته‌ای خود را حفظ کند و به اقدامات خصمانه‌اش در منطقه ادامه دهد، قدرت به تعویق انداختن فعالیت‌های هسته‌ای این کشور را ندارد.

بنیامین نتانیاهو مدت کوتاهی پس از توافق هسته‌ای ایران با کشورهای پنج بعلاوه یک ادعا کرد، «این توافق موجب توقف اقدامات خصمانه ایران در منطقه نمی‌شود.» وی همچنین هفته گذشته ادعا کرد «ایران پس از دست یافتن به توافق هسته‌ای، به کمک‌رسانی به فلسطینی‌ها و حزب‌الله ادامه می‌دهد.»

هر دو گروه باور دارند که توافق هسته‌ای ایران برای آنها تهدیدی جدی است؛ اما فقط مقامات امنیتی آن را فرصتی برای تقویت سامانه‌های دفاعی رژیم صهیونیستی می‌دانند. رژیم اشغالگر قدس در دسامبر 2015 دو سامانه دفاعی را آزمایش کرد و در سال جاری آنها را راه اندازی می‌کند. 

در پایان گزارش آمده است: آمریکا می‌تواند و باید به رژیم صهیونیستی برای تقویت بخش امنیتی‌اش کمک کند. همچنین واشینگتن باید این اطمینان را به تل‌آویو بدهد که توافق به درستی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
بیایید ما را به ارزوی بزرگ مون که جنگیدن و به درک فرستادن شماست برسونید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴
منتظریم صهیونیستها دست از پا درازتر کند چرا شمارش معکوس نابودیش شروع خواهد شد
آخرین اخبار