رشد بی‌سابقه مطبوعات دانشجویی در دولت یازدهم

معاون فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات و فناوری گفت: رشد مطبوعات در دولت یازدهم بی سابقه بوده است و بیش از چند هزار نشریه دانشجویی چاپ شده است.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست خبری که در وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، درخصوص برگزاری نهمین جشنواره نشریات دانشجویی گفت: برگزاری این جشنواره زمینه‌ای برای تجلیل از فعالان این بخش که قشر نخبه و پرانرژی دانشجویی ما هستند فراهم می‌کند، در دو سال و نیمی که از فعالیت دولت گذشته روند رشد مطبوعات دانشجویی مطلوب و بی‌سابقه بوده و بیش از چند هزار نشریه دانشجویی چاپ شده و رسانه‌های مجازی نیز در این زمینه بسیار فعال بوده‌اند و رشد قابل توجهی نیز داشته‌اند.

با توجه به استقبال بی‌نظیر دانشجویان از این گونه جشنواره‌ها زمان اختتامیه دریافت این نشریات تمدید شده و ما در نهمین جشنواره بیش از 2 هزار و 300 نشریه را مورد بررسی قرار می‌دهیم که در 14 زمینه مطرح شده مثل فنی مهندسی، ادبی، تنظیم کاریکاتور، هنر و علوم پایه با هم رقابت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: استان‌های فعال در این حوزه به ترتیب تهران با 395 اثر بعد از استان فارس با 385 و اصفهان با 257 نشریه حضور دارند که این نشریات به صورت گاهی(این نشریات زمان مشخصی برای نشر ندارند) فصل نامه، ماهنامه و هفته‌نامه منتشر می‌شوند و مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد با 75 درصد بیشترین سهم را در انتشار نشریات دانشجویی دارند.

هاشمی در ادامه با اشاره به نقش پررنگ دانشگاه پیام نور در این بخش گفت: دانشگاه پیام نور در این قسمت بسیار فعال بوده و از لحاظ آماری بیشترین رشد را نسبت به دانشگاه‌های دیگر داشته است البته هنوز نسبت به دانشگاه‌های دیگر نشریات کمتری دارد.

وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم بودجه‌های نشریات دانشجویی باید مورد حمایت قرار گیرد اما ابتدا ما باید از لحاظ تأمین بودجه خود را در وضعیت خوبی قرار دهیم البته ما در ستاد فرهنگی رشدی در بودجه نداشته‌ایم.

هاشمی در خصوص تخلف نشریات دانشجویی گفت: اگر اخطار یا تعطیلی در زمینه این نشریات باشد مربوط به خود دانشگاه‌ها است، به این صورت که ما ساز و کار نظارت بر نشریات دانشجویی را در اختیار خود دانشگاه‌ها قرار دادیم و آنها ناظر بر اینگونه نشریات هستند البته تنبیه‌هایی برای نشریات متخلف در نظر گرفته شده است، در برخی موارد داشته‌ایم که نشریه‌ای به علت تخلف تعطیل شده که پس از آن به شورای مرکزی در وزارت‌خانه شکایت کرده و بعد از بررسی‌های به عمل آمده متوجه شده‌ایم که تخلفی صورت نگرفته و نشریه دوباره شروع به کار کرده است.

معاون فرهنگی وزارت علوم در انتها در خصوص زمان برگزاری این همایش گفت: این همایش روز سه شنبه 11 اسفند تا 13 اسفند ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود و از همه علاقه‌مندان دعوت کرد تا در این همایش شرکت کنند.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.