ایلام؛

تنگه بهرام چوبین جاذبه تاریخی و زیبای دره شهر

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره‌شهر گفت: تنگه بهرام چوبین یکی از جاذبه های تاریخی این شهرستان است که موقعیت خوبی برای جذب گردشگر به استان دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مجتبی فرهادی افزود:  با اشاره به لزوم معرفی آثار تاریخی شهرستان دره‌شهر برای گردشگران و مسافران نوروزی گفت: با توجه به تعدد آثار
 
تاریخی و طبیعی در این شهرستان هر ساله مسافران زیادی این شهرستان را به عنوان مقصد تعطیلات نوروزی خود انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه  تنگه بهرام چوبین از مهم‌ترین دره‌های کم عرض و بزرگ بوده که در مسیر جاده دره‌شهر ـ پلدختر قرار دارد افزود:  نام دیگر این اثر شکارگاه بهرام است که قدمت  آن به  به دوره ساسانی می رسد.
 
فرهادی با بیان اینکه این اثر بسیار زیبا و دیدنی است افزود:  پلکان سنگی که بر دیوارهای سنگی داخل تنگه قرار دارند و چهار آب انبار که در سنگ‌های تراشیده وجود دارند که در داخل آنها آب آشامیدنی موجود است جلوه ای زیبا به این تنگه بخشیده است.
 
مدیرمیراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان دره شهر افزود:  از گردشگران وتوریست‌های سراسر کشور دعوت می‌کنیم که برای بازدید آثار طبیعی و تاریخی دره‌شهر به ای شهرستان سفر کنند.
 
تنگه بهرام چوبین یکی از آثار تاریخی و طبیعی است که به عنوان شکارگاه‌های طبیعی همواره مورد توجه و بازدید گردشگران علاقمند به آثار تاریخی قرار گرفته است.
 
از مشخصات بارز و مشخص این اثر وجود بناهای شاه‌نشین و حوضچه‌های سنگی بوده که ارزش تاریخی و زیبایی این اثر را دوچندان کرده است.
 
تنگه بهرام چوبین جزء آثار تاریخی و ملی کشور بوده که یکی از زیباترین آثار تاریخی استان ایلام و شهرستان دره‌شهر محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.