ایلام؛

منطقه چنگوله مهران از مین پاکسازی می شود

فرماندار شهرستان مرزی مهران گفت: طرح پاکسازی اراضی آلوده به مواد منفجره و مین منطقه مرزی چنگوله در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه  خبرنگاران جوان از ایلام؛ مراد ناصری با بیان اینکه این طرح به طور معمول برای پاکسازی مناطق آلوده به مین  و ایجاد بازارچه مرزی چنگوله انجام می شود افوزد: هم اکنون کار پاکسازی 30 هکتار از اراضی چنگوله در دو طرف مرز ایران و عراق به شرکت های مین زدایی واگذار و کار پاکسازی آغازه شده است.

فرماندار شهرستان مرزی مهران با اشاره به اینکه  از محدوده 30 هکتاری که به عنوان مکان بازارچه مرزی چنگوله تعیین شده 15هکتار در خاک جمهوری اسلامی ایران و 15 هکتار در خاک عراق قرار دارد افزود:  احداث جاده دسترسی به این بازارچه نیز به طول یک هزار و 500 متراز هفته آینده شروع می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در روزهای پرتردد زائران وقفه تجاری در این مرز صورت میگیرد  در محدوده شهرستان مهران ایجاد گذرگاه جدید با کشور عراق در چنگوله در دستور کار قرار گرفته است .

به دنبال گفت وگو و موافقت استاندار ایلام با استانداران استان های واسط و میسان عراق قرار است تعداد گذرگاه های مرزی ایران و عراق در محدوده استان ایلام از یک گذرگاه مهران به سه گذرگاه افزایش یابد که در شهرستان مهران و استان واسط منطقه چنگوله مهران و الشهابی عراق به عنوان گذرگاه جدید جا نمایی شد. در شهرستان دهلران و استان میسان عراق نیز درابتدای هفته جاری تفاهم نامه ایجاد بازارچه مشترک مرزی چیلات نیز منعقد شد.

استان ایلام 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در جریان جنگ تحمیلی بیش از یک میلیون هکتار از اراضی آن در شهرستان های به مین، مواد منفجره و دیگر بقایای جنگ تحمیلی آلوده شد که از سال های بعد از پایان جنگ تحمیلی تاکنون روند پاکسازی انها همچنان ادامه دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.