استقبال از دنیای هنر، در آخرین روز بهمن‌ماه

اگر طالب هنر و علاقه‌مند به آن هستید، خلاصه‌ای از برنامه‌های مجموعه‌های فرهنگی و هنری را در این گزارش بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنر هر هفته در قالب‌های گوناگونی در نگارخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری شهر خودنمایی می‌کند.

در آخرین روز از بهمن ماه نیز خیلی از این مراکز میزبان مجموعه‌های جدیدی می‌شوند که بازدید از هر کدام خالی از لطف نیست.

در ادامه این گزارش به معرفی تعدادی از این گالری‌ها می‌پردازیم:

 
خانه هنرمندان ایران

این خانه از ابتدای اسفند میزیان جشنواره جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر می‌شود.

در طی این رویداد هنری که تا 20 اسفند برقرار است، می توانید شاهد نمایشگاه‌های عکس در رشته‌های مختلف عکاسی و همچنین بیننده فیلم‌های برتر جشنواره‌های داخلی باشید.

 
بگذارید که احساس هوایی بخورد

گالری سهراب در آخرین نمایشگاه سال جاری خود مجموعه‌ای از آثار بزرگان هنر را در نمایشگاهی تحت عنوان «بگذاریم که احساس هوایی بخورد»  به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش روابط عمومی گالری سهراب، نمایشگاه نقاشی گروهی «بگذاریم که احساس هوایی بخورد»  با نمایش آثاری از جعفر روح بخش، ناصر اویسی، فرامرز پیلارام، ژازه طباطبایی، صادق تبریزی، مسعود عربشاهی ، محمد علی ترقی‌جاه، نامی پتگر، فاطمه امدادیان، فریده لاشایی، حسین موجنی، حمید پازوکی، رضا مافی، علی رضا سپهبد، محمود زنده رودی، سیراک ملکنیان، رضا درخشانی، منوچهر نیازی، عبدالرضا دریابیگی، قاسم حاجی‌زاده، نصرت الله مسلمیان، بهرام دبیری، مرتضی ممیز، جلال شباهنگی، عین الدین صادق‌زاده  در این گالری افتتاح خواهد شد.

در نمایشگاه «بگذاریم که احساس هوایی بخورد» سعی شده که آثاری به نمایش درآید که پیش از این دیده نشده و یا کمتر به نمایش درآمده‌اند.

گفتنی است، این نمایشگاه  از 30 بهمن ماه  تا 21 اسفند ماه  ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 عصر به نشانی  خیابان خرمشهر ، خیابان شهید عربعلی (نوبخت) کوچه سوم ، ضلع جنوب غربی  میدان سوم نیلوفر پلاک 5 واحد 1 مراجعه کنند.

 
گالری طراحان آزاد

این گالری از جمعه 30 بهمن آثار نسترن شهبازی الموتی را به نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی از این هنرمند با عنوان «خورشید همچنان می‌دمد» وجود دارد که برای بازدید از آن می‌توانید تا 11 اسفند به این گالری مراجعه کنید.
 

نگارخانه لاله

پنجمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل از هنرمندان معاصر در گالری لاله از 30 بهمن برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی چون  رضا بانگیز، محمد ابراهیم جعفری، کامبیز درم بخش، مهدی حسینی، مینو اسعدی،حسینعلی ذابحی، یعقوب عمامه پیچ، همایون سلیمی، کیومرث کیاست، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی راد، بهزاد شیشه گران، حمید پازوکی،آرمان استپانیان،ترانه صادقیان،اکبر نیکان پور، مرتضی اسدی، نیلوفر قادری نژاد، علی ندایی،رضا خدادادی، فرح ابوالقاسم،احمد وکیلی، جمشید حقیقت شناس، محمد قربانی، طاهره واحدی ،سیروس آقاخانی، جواد نوبهار، رضا هدایت، مجید کورنگ بهشتی، کیوان عسگری، بهنام کامرانی، مهناز پسیخانی، رضا افسری، داریوش حسینی، کمال طباطبایی، پژمان رحیمی زاده، محمد خلیلی، همایون موسوی، الهه مقدمی، ژاله اخلاقی، پرویز معزز، مظفر تقوی بلسی، مانلی منوچهری، وحید خضایی، کاوه بیکیان، مهرداد ختایی، علی رضا آدم بکان، مرجان ثابتی، شهرام بابایی، هدی حدادی، ابراهیم علیپور، جلال الدین مشمولی، رضا تهرانی، سارا جعفری، پیمان رحیمی زاده، مائده هدایت، حسین سلطانی، سعید خضایی، فرزانه محجوبی، آناهیتا ذابحی، امیر سقراطی، فرشید داودی، لیلا هاشمی، آرزو رمضان جماعت، هانیه خزایی، عباس نسل شاملو، آیدین خان کشی پور، مانی کمار، هوفر حقیقی، عباس حسینی(عباس میرزا)، نجوا عرفانی، سمیه زارعی، محمودرضا زندپور، الیزا برزین، آرزو صفایی، امیر محمودیان، الهام فرهادی پور، آذر تیموری، سمانه احمدی، سبا گیلکی، مهدی درویشی، آرزو باغ شیخی، امیرحسین اسدی، آنالی وکیلی، صدف خدادادی، زهره حسینی و دانیال ملانوروزی وجود دارد.

می توانید تا 25 اسفند برای بازدید از این نمایشگاه به گالری لاله مراجعه کنید.

 
گالری بیرنگ

بیژن بیرنگ که مدتی است نگارخانه‌ای را تاسیس کرده، از 30 بهمن نمایشگاهی از رضا هدایت را برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه 53 اثر از این هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه تا 17 اسفند در گالری بیرنگ که با شعار «هر دیوار یک تابلو می‌خواهد»، قابل بازدید است.

 
گالری محسن
 
آثاری از مهدی عبدالکریمی در نگارخانه محسن از جمعه  30 بهمن به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه تا 12 اسفند برقرار و پذیرای بازدیدکنندگان است.

گالری محسن همکف نیز از تاریخ مذکور نمایشگاهی با عنوان «ت» را برگزار می‌کند که در آن آثاری از امیرارسلان شریفی به نمایش گذاشته می‌شود.

 
شورانگیز

گالری شکوه نمایشگاهی از آثار شیرین علیزاده را از 30 بهمن برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه آثار ی در قالب نقاشی و با عنوان «شورانگیز» از این هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود که برای بازدید از آن می‌توانید تا 5 اسفند به این گالری سر بزنید.

 
سی نقاشی، سی روایت
 
نمایشگاه گروهی در نگارخانه سیمرغ و با عنوان سی نقاشی سی روایت برپا می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از 9 هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود که تا 7 اسفند در گالری مذکور قابل بازدید هستند.

 
نگارخانه آرته
 
«منطقه آزاد» عنوان نمایشگاهی است که در نگارخانه آرته برپا می‌شود.

این نمایشگاه شامل مجموعه ویدئویی از آثار هنرمندان ساکنِ خارج از ایران که در جغرافیای متفاوت از هم زندگی و فعالیت می کنند است.

تجربیات زیستی این هنرمندان در شرایطی که مسائل فرهنگی، اجتماعی متفاوتی را نسبت به پیشینه خود داشته‌اند. این مجموعه بخشی از این تجربیات را با استفاده از مدیای ویدئو در آثار خود ارائه کرده. این مجموعه با انتخاب این هنرمندان از نقاط مختلف جهان و با تمرکز بر مدیوم ویدیو به عنوان یک حافظه بصری در صددِ نمایش ویژگی هایی است که با مفهوم منطقه به عنوان یک گستره زیستی ارتباط دارند. 

مهرانه آتشی، آرش فایض، آناهیتا حکمت، گلاره خوش گذران، ساناز مزینانی و شیرین صباحی از هنرمندان این مجموعه  هستند.

این نمایشگاه تا 5 اسفند پذیرای بازدیدکنندگان است.

 
بهار می آید
 
نگارخانه والی با نمایشگاه نقاشی به استقبال بهار می رود.

در این نمایشگاه با عنوان «بهار می‌آید»، آثار فریده ثقه الاسلامی توکلی به نمایش گذاشته می‌شود.

تا تاریخ 11 اسفند می توانید به این گالری برای بازدید از آثار مراجعه کنید.
 

کابوس مسلح 
 
«کابوس مسلح» عنوان نمایشگاهی است که از 30 بهمن در گالری اعتماد 1 افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری در قالب مجسمه از سپیده نوری به نمایش گذاشته می شود که وی در خصوص آن ها نوشته است: کابوس مسلح ، روایتی است از وقایع و خاطرات خاکستریِ  روزگارکودکی من؛ هرچند بعد از گذشت سی سال  هنوز پیش چشمانم حاضرست و پیدا؛
 
جنگ، جان می ستاند و هنرجان می بخشد؛ و این هزاران سرباز، همه قهرمانان من اند که در مقطعی از تاریخ جا مانده‌اند و هنوز سایبانِ سر و سبب نوشتن و گاه یادمان ایثاری بی منت هستند، بدین کساد بازارِ مهربانی.

این نمایشگاه تا 11 اسفند برقرار است.
 

گالری شلمان
 
نمایشگاه گروهی نقاش مدرن در نگارخانه شلمان برپا می‌شود.

در این نمایشگاه هنرمندانی چون ریحـانه کلانتـری، مهسا فرزانیان، سمیه باباشکوری، سحرپرویزکوه، لیلی مقیمی، سروین ولی فر، عذرا امیران، ساناز حیدری و حمیده پورسلطان با آثار خود حضور دارند.

 
ادراک
 
گالری گلستان نمایشگاهی از نقاشی های یک هنرمند را از 30 بهمن افتتاح می کند.

در این نمایشگاه با  عنوان ادراک آثاری از گلناز قدیری وجود دارد که برای بازدید از آن می توانید تا 5 اسفند به این گالری مراجعه کنید.
 

مروری بر آثار زنده‌یاد مهدی سحابی
 
آرت سنتر2، از 30 بهمن تا 12 اسفند نمایشگاهی را از آثار زنده یاد مهدی سحابی برگزار می‌کند.

این نمایشگاه از جمعه با حضور رضا کیانیان افتتاح می شود.

 
بی خوابی
 
پوریا آریانپور هنرمندی است که با آثار خود از30 بهمن به نگارخانه «اُ» می آید.

در این نمایشگاه با عنوان بی خوابی، آثاری از این هنرمند در قالب نقاشی به نمایش گذاشته می‌شود.

در توضیح این نمایشگاه آمده است: 

گالری دامون‌فر با همکاری گالری‌های «اُ و اثر» نمایشگاه  گروهی «بی‌خوابی» به انتخاب پوریا آریانپور را برگزار می‌کند.
 
یک دهه پیش گالری دامون‌فر جهت آشنایی بیشتر با نسل جوان هنرمند،‌ اولین «جشنواره‌ هنرهای تجسمی دامون‌فر» را برگزار کرد.  به رسم گذشته امسال نیز قصد بر این است منتخبی از آثار هنرمندان به نمایش گذاشته شود.  اما این بار نگاه نه فقط به برگزیدگان دوره‌های پیشین، که به شرکت کنندگان تمام دوره‌ها بوده است.

این نمایشگاه تا 14 اسفند برقرار و پذیرای بازدیدکنندگان است.
 

برخورد ازلی

 
این عنوان نمایشگاه ساسان ناصرنیا است که از جمعه در گالری سیحون دو برپا می شود.

در این نمایشگاه آثاری در قالب نقاشی از این هنرمند به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه برخورد ازلی تا 19 اسفند برقرار است.

 
گالری سبحان 
 
نمایشگاه نقاشی از آذر خیریان از 30 بهمن در گالری سبحان برپا می‌شود.

این نمایشگاه که با عنوان «ضربدر 2» برگزار می شود تا 6 اسفند پذیرای بازدیدکنندگان است.

 
درخت
 
گالری ساربان نمایشگاه گروهی را با عنوان درخت برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه که از 30 بهمن برپا می‌شود، آثاری در قالب نقاشیخط-کالیگرافی وجود دارد.

ساناز البرزی، ابراهیم الفت، پیمان پیروی، رضا تقی پور، علیرضا جوادی، فرناز جهان بین، روح اله حسین زاده، جمشید حکیمی، کاظم خراسانی، بهروز زیندشتی، ملیحه سیف آبادی، مرتضی شمیسا، رزیتا صادقی، محیا طلوع کیان، علی گنجی، هادی لباف، کتایون مقدم، محمد سعید نقاشیان و حسین نوروزی از هنرمندان این مجموعه هستند.

نمایشگاه درخت تا 10 اسفند برقرار است.
 

چاپ دستی در هنر معاصر ایران

 
این عنوان نمایشگاهی است که از 30 بهمن در گالری اورمزد برپا می شود.

در این نمایشگاه که تا 12 اسفند برقرار است آثاری از هنرمندانی چون  آیدین آغداشلو، محمد احصائی، پروانه اعتمادی، احمد امین نظر، صادق بریرانی، رضا  بانگــیز، ابوالفضل بیتوئی، فرامرز پیلارام، پرویزتناولی، ناهید  حقیـقت، مهدی حسینی، مسعود جزنی، جعفر  روحبخش، حسین زنده رودی، بهزاد شیشه گران، کورش شیشه‌گران، قدرت  الله عاقلی، سیراک ملکونیان، نیکزاد نجومی و مینا نوری به نمایش گذاشته می‌شود که برای بازدید از آن می‌توانید تا 12 بهمن به نگارخانه اورمزد مراجعه کنید.

در کنار این نگارخانه‌ها، مجموعه‌هایی چون گالری آران، هنر امروز، ماه، کبیری، کاوه، آوا، نات، احسان، آوا، اردیبهشت، شیث، نقش جهان و ... نیز نمایشگاه هایی را افتتاح می‌کنند.
 


گزارش از: فاطمه شهدوست



انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار