اصفهان؛

6200 نفر استعداد درخشان در کشور

مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:بر اساس آخرین آمار تا هفته گذشته تعداد 6هزار و 200 نفر استعداد درخشان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پروین پاسالار امروزدر گفتگو با خبرنگاران گفت:ادامه تحصیل به مناطق مختلف و تحصیل به صورت دو رشته‌ای، امتیازات و سهمیه‌های خاص برای یکسری مجوزها در دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان از جمله حمایت‌های درنظرگرفته‌شده از این دانشجویان است.

وی با اشاره به شرایط ویژه دانشجوی استعداد درخشان در قالب آیین‌نامه یازده بندی وزارتخانه گفت:برنامه‌هایی در کشور برای بکارگیری بیشتر استعدادهای درخشان در کشور تدو ین و برنامه‌ریزی شده است که بنیاد ملی نخبگان یکی از این موارد است.

به‌گفته‌وی، استمرار نخبگی یکی از موارد اصلی شرایط استعدادهای درخشان است که حمایت از آن مدنظر قرارگرفته شده است.

عضو شورای ملی نخبگان کشور با تاکید بر اینکه زمینه‌های رشد اساتید و دانشجویان استعدادهای درخشان در کشور فراهم شده‌است تا آنها بیشتر بتوانند اثر گذار باشند افزود:وظیفه ما اینست که در خدمت بچه‌های استعدادهی درخشان باشیم و آنها نیز به صورت متقابل برای همان جایی کار کنند که از آن خدمات حمایتی گرفتند.

پاسالار این رابطه دوطرفه را تاکید کرد و گفت:اگر استفاده ابزاری از استعدادهای درخشان شود و آنها نیز فقط به دنبال گرفتن تسهیلات باشند این یک رابطه معیوب و یکطرفه است.

وی،وظیفه کشور را حمایت از نخبگان و استعدادهای درخشان دانست و گفت: وظیفه نخبگان و استعدادهای درخشان نیز خدمت به این مملکت و کشور است.

شایان ذکر است:180 هزار نفر تعداد کل دانشجویان 65 دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

پروین پاسالار، مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای سخنرانی در مراسم تقدیر از 106 دانشجوی استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با عنوان جشن طلوع به این شهرستان سفر کرده است. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.