مشهد؛

اجرای طرح ملی شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان در ۶۴ منطقه کشور

معاون مرکز ملی استعدادهای درخشان از اجرای طرح ملی شناسایی و هدایت استعدادهای درخشان در ۶۴ منطقه کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان،از مشهد ،محمد نستوه در گردهمایی مدیران مدارس استعدادهای درخشان خراسان‌رضوی، گفت : در کل کشور 674 مدرسه استعداد درخشان وجود دارد که از این تعداد، 44 آموزشگاه در استان خراسان رضوی واقع شده و 9 هزار و 929 دانش آموز در مقاطع متوسطه اول و دوم در آن مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات این مدارس از بخش‌های ستادی، استانی و مدرسه‌ای تامین می‌شود، افزود: هزینه هر دانش‌آموز براساس مصوبات شورای نظارت برمدارس غیردولتی هر استان، معادل 50 درصد شهریه مدارس غیر انتفاعی آن شهرستان است.

نستوه گفت: در آزمون سراسری سال 94 از میان 36نفر پذیرفته‌شدگان برتر کنکور در پنج گروه آزمایشی،27 نفر از دانش‌آموختگان مدارس استعدادهای درخشان بودند.

وی در رابطه با روند اجرای طرح شناسایی و هدایت نخبگان (طرح شهاب) افزود: طرح شهاب یعنی شناسایی استعداد دانش‌آموزان در مدارس عادی به گونه ای که دانش آموزان از بستر طبیعی تحصیلی خود خارج نشده واستعدادهای درخشان بصورت معلم محوری در کلاس درس، شناسایی و هدایت شوند.

معاون آموزشی و تربیتی مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان تصریح کرد: در سال تحصیلی 95-94 این طرح بصورت فراگیر در 64 منطقه در استان‌های کشور در حال اجرا است و حدود 386 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح شهاب قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح شهاب به‌معنای پایان کار مدارس استعداد درخشان نیست بلکه میزان ظرفیت پذیرش دانش آموزان در مدارس سمپاد تعدیل می‌شود که معادل پذیرش حداکثر 23 نفر از هر 1000 نفر استعداد برتر است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.