مشهد؛

ایفای نقش طرح تحول نظام سلامت با تحول بنیادین در شناسایی و درمان بیماری های غیرواگیر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح تحول نظام سلامت با تحول بنیادین در حوزه سلامت همراه بود و نقش بی بدیلی در شناسایی و درمان بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت ایفا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر بهرامی در مراسم همزمان افتتاح مراکز و پایگاههای سلامت که در سالن همایش های فرهنگی و اجتماعی شهید خادم الشریعه مشهد برگزارشد، افزود: پیش بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد این است که با پیگیری ها و اقدامات انجام شده حداقل 70 درصد جمعیت شهری و حاشیه نشین مناطق این استان تا پایان سال 1395 از همه خدمات بهداشتی و درمانی طرح تحول نظام سلامت بهره مند شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مشهد با 1.2 میلیون جمعیت بیشترین جمعیت حاشیه نشین در کشور را به خود اختصاص داده است،یادآور شد: نخستین مرحله این طرح با عنوان مراقبین سلامت در اوایل امسال با حضور وزیر بهداشت در کلانشهر مذهبی مشهد کلید خورد.

بهرامی از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید حوزه سلامت که در دنیا زبانزد شد اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور عنوان کرد و خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید در سال 1393 طرح تحول سلامت را برای خدمت رسانی بهتر به مردم ارائه کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز داشت: ده ماه قبل از اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) در زمینه گسترس طرح های نوین پوشش جهانی سلامت(universal health coverage)، در کشور ما، طرح تحول نظام سلامت اجرا شده بود که مورد استقبال فروان مردم کشورمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مهم ترین رویکرد طرح تحول نظام سلامت تامین بخش قابل ملاحظه ای از هزینه ها ی مالی درمان برای اقشار آسیب پذیر جامعه بود که شروع این طرح در حوزه درمان و ادامه یافتن ان در حوزه بهداشت موجب افزایش اعتماد مردم و دولت برای تحقق پذیری مناسب این طرح در کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در انتهای سال 1392 براساس اعلام مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی 38 درصد مراکز استان فاقد پزشک بودند که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حال حاضر مرکزبهداشتی بدون پزشک در استان وجود ندارد و نیاز به افزایش تعداد پزشکان مراکز سلامت هم 6 درصد اعلام شده است.

بهرامی گفت: این درحالی است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد کل جمعیت شهری وحاشیه نشین کلانشهر مشهد را زیر پوشش دارد و 3.2 جمعیت کلانشهر مشهد زیرپوشش خدمات این دانشگاه قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه اطراف شهرستان مشهدرا مناطق حاشیه نشین گرفته است اظهار داشت: اگر مشهد را در قالب 8 پهنه در نظر بگیریم پیرامون این شهر به جز درگاه غربی ان را مناطق حاشیه نشین دربرگرفته است.

وی تعداد 116 پایگاه مراقب سلامت در استان خراسان رضوی را فعال دانست وافزود: هدف از اجرای طرح تحول نظام سلامت در مناطق شهری این است که ازخدمات رسانی همچون مناطق روستایی همچون ارائه خدمات پزشک خانواده در

مناطق شهری هم مراقبین سلامت در شناسایی بیماران برای تشخیص و درمان بیماری ها به طور فعال اقدام کنند.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.