در نشست خبری فیلم سینمایی «متولد 65»:

بازیگر متولد 65 به خاطر این فیلم از سربازی فرار کرد

نشست خبری فیلم «متولد 65» به کارگردانی مجید توکلی در برج میلاد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری فیلم سینمایی «متولد 65» به  کارگردانی مجید توکلی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی عسگرپور در برج میلاد برگزار شد.

در ابتدا محمد مهدی عسگرپور تهیه‌کننده فیلم گفت: من به شکل سنتی و مرسوم در سینما فیلم تهیه‌ نمی‌کنم. اولین فیلم سینمایی را به طور مشترک با آقای شفق تهیه کردم که بعد از آن تا به امروز به دلایل مختلف تهیه‌کنندگی نکردم. قبول این کار نیز به پیشنهاد رضا میرکریمی بود. فیلمنامه را خواندم و همکاری را آغاز کردم.

وی افزود: بدون ادعا و مشکل خاصی وارد مرحله پیش تولید و تولید شده و تا پایان بدون دغدغه کار را ادامه دادم.

وی ادامه داد: گاهی مواقع در سینما با پدیده‌هایی روبرو می‌شویم که بدون رعایت چارچوب‌های فعالیت‌هایمان اعلام همکاری با آن‌ها می‌کنیم. فیلمنامه «متولد 65» از این قاعده مستثنی نبود یعنی کم ادعا یا بی‌ادعا توانست، جای خود را در این سینما باز کند و دست به معرفی بزند.

عسگرپور عنوان کرد: در چند سال اخیر فیلمسازان جوان با فیلم‌های خوبی پا به عرصه سینما گذاشتند که جای خوشنودی دارد. اما تعریف سینما و تولید فیلم در ایران سخت است. اما با وجود اینکه جزو کشورهایی هستیم که ساخت فیلم اول در آن نسبت به بقیه کشورها در جایگاه خوبی قرار دارد، متاسفانه در فضای مبهم حرکت می‌کنیم که فقط بعضی مواقع در این فضا اتفاقاتی خوبی رقم می‌خورد. من نیز در همین فضا زندگی می‌کنم و امیدوارم در عرصه تهیه‌کنندگی بتوانم تا حدی که به فیلمسازی‌ام ضربه نزند، حرکت کنم.

مجید توکلی کارگردان فیلم اظهار داشت: خوشحالم که در کنار گروه درجه یک، تمام شرایط فراهم شد که این فیلم را بسازیم. از طرفی از انتخاب و اکران فیلم در جشنواره فیلم فجر خوشحالم.

وی افزود: پرداختن به نسل دهه شصت برای من مهم بود. کما اینکه خودم مرتبط با این نسل هستم. دهه شصتی‌ها نسلی سرگردان و بلاتکلیف در اکثر بخش‌های زندگی خود هستند و دغدغه‌های فراوانی دارند. این شد که سراغ ساخت فیلم «متولد 65» رفتم.

توکلی عنوان کرد: متولد 65 فارغ از هر گونه شعار حاصل کار گروهی است و شانس بزرگی آوردم که چهارچوب رابطه من به خوبی درآمد و شانس دیگر من همکاری با محمد مهدی عسگرپور به عنوان تهیه‌کننده فیلم بود.

سپیده عبدالوهاب تدوینگر فیلم عنوان کرد: خوشحالم که در کنار گروه حرفه‌ای فعالیت کردم، اما سختی و شیرینی این فیلم به فیلمنامه متفاوت آن برمی‌گردد که برای خودمان نیز بسیار جذاب بود.

هنگامه حمیده‌زاده یکی از بازیگران فیلم «متولد 65» عنوان کرد: فکر می‌کنم این کار با صبوری و همکاری جمعی با گروهی حرفه‌ای تهیه شد که از این جهت خوشحالم و از همه آنها تشکر می‌کنم.

وی افزود: دست ما برای شخصیت‌پردازی البته در چهارچوب «متولد 65» و با هماهنگی کارگردان باز بود و از طرفی با یک نگاه مشترک به دستاوردهای مثبتی رسیدیم که این موضوع از ویژگی‌های بارز فیلم بود.

وی ادامه داد: شخصیت‌های بلند پرواز معصوم که با خشم به نداشته‌هایشان نگاه نمی‌کنند، از جذابیت‌های دیگر «متولد 65» است.

پدرام شریفی یکی دیگر از بازیگران اصلی «متولد 65» بیان کرد: من و مجید توکلی در یک فیلم کوتاه با هم آشنا شدیم. به این جهت حرف یکدیگر را به خوبی می‌فهمیم و در خلال بازی دست من را باز گذاشت و همکاری‌های خوبی شکل گرفت. نکته جالبی که می‌توانم که به آن اشاره کنم فرار من از پادگان سربازی برای ایفای نقشم در فیلم «متولد 65» بود.

جابر تواضعی منتقد حاضر در نشست خبری فیلم سینمایی «متولد 65» گفت: این فیلم ساده و جمع و جور است که مخاطب را خلع سلاح می‌کند. به این جهت که قصه‌ای ساده و سرراست را روایت می‌کند. پس باید در راستای خودش نقد شود. مکان و محدودیت لوکیشن بر اساس اقتضای قصه انتخاب شده بود. 

وی افزود: البته «متولد 65» مشکلاتی در فیلمنامه و رابطه‌ بین شخصیت‌ها داشت؛ اما جسارت تهیه‌کننده و کارگردان در استفاده نکردن از مهره‌های سرشناس نکات جالبی است که می‌توان به آن اشاره کرد که فکر می‌کنم با این وضع به فروش خوبی برسد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار