ابراز رضایت غریب‌پور از برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد

غریب‌پور در مورد مسائل مختلف و حاشیه‌ای که در کاخ جشنواره اتفاق افتاد، گفت.

بهروز غریب‌پور مدیر اجرایی کاخ سی‌و‌چهارمین جشنواره  فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند برگزاری جشنواره تا به امروز در کاخ گفت: خوشبختانه تا به امروز توانستیم حداکثر نظم را برقرار کنیم. بعضی مواقع درگیر یکسری بی‌نظمی‌ها می‌شویم. از جمله در مورد نمایش فیلم «گیتا» به این دلیل که فیلم حاضر نبود و ما تا دقایق آخر تصمیم داشتیم اگر آماده نشود، پخش نکنیم که تهیه‌کننده رضایت داد به صورت آنلاین پخش شود و ما مجبور شدیم با یک ساعت تأخیر نمایش فیلم را شروع کنیم. بجز این مورد، همه برنامه‌ها رأس ساعت برگزار شد.

وی افزود: خوشبختانه استقبال و همکاری اصحاب رسانه در برگزاری جشنواره بسیارخوب بود. اگر هم مشکلاتی پیش آمد از طریق همین دوستانی که از روی دلسوزی کنجکاوی می‌کنند، متوجه شدیم و رفع کردیم. چون اینجا برای کاخ جشنواره ساخته نشده. به همین دلیل تردد افراد غیرمرتبط با جشنواره زیاد است؛ اما ما در حال مرتفع کردن این قضیه هستیم. تا به امروز تصور می‌کنم نظمی که برقرارشده علیرغم ازدحام مراجعین و تعدد نمایش‌های فیلم، مشکل حادی را ایجاد نکرده است.

غریب‌پور در خصوص ورود کمتر افراد غیرسینمایی نسبت به سال گذشته در کاخ جشنواره عنوان کرد: چون کنترل بیشتر شده، ورود افراد غیرسینمایی را کمتر می‌بینیم. همین امروز نیز راجع به این نکته در حال پیگیری هستیم. یعنی دو سه راه نفوذی است که افراد آشنا به این مجموعه از آن‌ها اطلاع دارند. اما ما که کمتر با این مکان آشنایی داشتیم، این راه‌های نفوذی را نمی‌شناختیم که بعد از مشخص شدن دستور دادم این چند راه را که می‌توانستیم مسدود کنیم. 

غریب‌پور در مورد دعوت از افراد سیاسی و دولتمردان به کاخ جشنواره بیان کرد: اگر شخصی مایل باشد، فیلم را ببیند با ما هماهنگ می‌کنند که هنوز این امر اتفاق نیفتاده است. آن هم به این دلیل که دبیر جشنواره و رئیس سازمان سینمایی برای این افراد تسهیلات دیگری را در نظر گرفته‌اند. یعنی قرار است فیلم‌ها در یکی از سالن‌های ویژه وزارت ارشاد یا دیگر سالن‌های سینما در سطح شهر برای اینگونه افراد به نمایش درآید.

وی افزود: ما برای دعوت سیاستمداران و دولتمردان نه خواسته‌ای داشتیم و نه چنین تکلیفی از سوی سازمان سینمایی برای ما در نظر گرفته شده است. چرا که ظرفیت سینمای ما محدود است و قاعدتا هر فرد سیاسی با گروه خودش می‌آید. به این جهت می‌تواند کنترل  جشنواره را به هم بریزد اما تمام تلاش ما این بوده  که چنین اتفاقی نیفتد و خوشبختانه تا به این لحظه اتفاق نیفتاده است.

وی در مورد حضور گشت ارشاد در کاخ جشنواره بر خلاف قول‌های حیدری عنوان کرد: ما چنین خواسته‌ای نداشته‌ایم؛ چون نیروی انتظامی زیر نظر حیدری و ما نیست. به هر حال دیروز به اقتضای شرایطی خاص این اتفاق افتاد که با هماهنگی و با سرعت نیروی انتظامی از کاخ رفت. طبیعی است که خودمان این دغدغه را داریم که فضای جشنواره هرچه بیشتر میل به فرهنگی بودن پیدا کند. البته متذکر می‌شوم نیروی انتظامی همکاری های لازم را در این زمینه انجام داد.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار