در نشست خبری فیلم «من» مطرح شد؛

لیلا حاتمی: از بازی بهنوش بختیاری شگفت‌زده شدم

بهنوش یک بازیگر است و برایم مهم این است که در مقابل کسی بازی کنم که واقعاً بازیگر است.

لیلا حاتمی: از بازی بهنوش بختیاری شگفت‌زده شدم
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در نشست خبری فیلم «من» لیلا حاتمی و بهنوش بختیاری بازیگران فیلم، سهیل بیرقی نویسنده و کارگردان، سعید سعدی و سعید خانی تهیه‌کنندگان، شیما منفرد تدوین‌گر و با حضور خاقانی منتقد سینما برگزار شد.
 
لیلا حاتمی بیان کرد: وقتی پیشنهاد این کاراکتر به من شد به کارگردان گفتم هیچ چیز این نقش به من نمی‌خورد و من اصلاً این شکلی نیستم اما با تشویق و اعتماد به نفسی که سهیل بیرقی به من داد توانستم از پس اجرای آن بربیایم. کارگردان به کاری که انجام می‌داد مسلط بود و همین تسلط او موجب اطمینان خاطر بازیگران می‌شد.
 
بیرقی کارگردان فیلم در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر گره‌افکنی فیلم و شخصیت بلاتکلیف فیلم «من» گفت: در این فیلم قرار نبود گره‌افکنی و گره‌گشایی داشته باشیم. این فیلم یک قصه هیجانی را با حذف هیجانات کلیشه‌ای آن روایت کردیم. برای من این نکته جذاب بود که این فیلم نسبت به فیلم‌های شبیه خودش کش و قوس معکوس داشت و در تمام لحظات قصه قهرمان فیلم غایب است. فیلم قصه یک زن است که در شرایط مختلف آن را می‌بینیم.
 
وی ادامه داد: من سعی داشتم الگوهای کلاسیک را در نظر بگیرم و با اجرای مدرن آن فیلم را بسازم و از کلیشه‌های این ژانر پرهیز کنم.
 
لیلا حاتمی در ادامه افزود: آنچه از این فیلمنامه فهمیدم آن بود که فرم خاصی داشت و امتیاز آن برای من متفاوت بودنش با آثار دیگر است. قرار نبود این نقش عمیق باشد یا ابعاد دیگری داشته باشد.
 
بیرقی نیز در خصوص اظهارات یک خبرنگار که فیلم و شخصیت اصلی آن را بلاتکلیف می‌دانست گفت: بلاتکلیفی وجود ندارد چون من با فیلمنامه کامل وارد کار شدم. من راجع به تمام دیالوگ‌ها و صحنه‌ها اشراف داشتم و همیشه سعی داشتم بهترین کار ممکن را در صحنه‌ها انجام دهم.
 
وی در خصوص دلیل انتخاب بهنوش بختیاری برای این نقش گفت: من همیشه طرفدار فیلم‌های ایشان بودند و حتی کمدی‌هایی که مردم نمی‌بینند من می‌بینیم و لذت می‌برم. بازیگر باید خاصیت سرگرم‌کنندگی و جذابیت داشته باشد که به نظر من ایشان داشت. بهنوش بختیاری دورترین فرد به نقشی بود که من نوشته بودم اما از این انتخاب خوشحالم.  
 
بیرقی در خصوص حذف جایزه فیلمنامه از بخش نگاه نو گفت: این اتفاق خوبی نیست و در جلسه‌ای که فیلمسازان نگاه نو با دبیر داشتند این را مطرح کردند.
 
حاتمی در پایان گفت: من در این فیلم در نهایت آسایش و رفاه بودم یک گروه حرفه‌ای و مؤدب که در تمام جریان تولید فیلم یک لحن داشتند و طرز بیانشان عوض نشد به طور ویژه و مشخصاً از بازی بهنوش بختیاری شگفت‌زده شدم. بهنوش یک بازیگر است و برایم مهم این است که در مقابل کسی بازی کنم که واقعاً بازیگر است.
 
بیرقی در پایان با ابراز رضایت از کیفیت نمایش فیلمش در کاخ جشنواره گفت: از عوامل فیلم و آقای کاهانی تشکر می کنم و تشکر ویژه‌ام از لیلا حاتمی است که به من و گذشته‌ام نگاه نکرد و کار من را باور کرد. من در این فیلم با این تهیه‌کنندگان گرفتاری‌های تولید را متوجه نشدم.  
 
سعید سعدی تهیه‌کننده فیلم من گفت: حضور من در این فیلم دو دلیل داشت یکی سهیل بیرقی که کاملاً او را می شناسم دوم فیلمنامه خوب و جذاب او. نگاه ما به هم نردیک بود و شرایط کار طوری پیش می‌رفت که همه با همدلی کار می‌کردند.
 
سعید خانی تهیه‌کننده دیگر این فیلم اظهار داشت: بدون هر شعاری‌زدگی می‌گویم که یک کار تیمی خوب را انجام دادیم و امیدوارم این فیلم در گیشه موفق باشد.
 
شیما منفرد تدوینگر گفت: از دوستان منتقد و اهالی رسانه تقاضا دارم که بدون برچسب زدن به بازیگران و فیلم‌ها آنها را نقد کنند. این فیلم ساختار دارد و نیازی به مشخص کردن زمان و مکان و فرو رفتن در درون آدم‌ها ندارد. این گونه روایت انتخاب کارگردان بوده است خوشحالم که در خدمت این فیلم و این کارگردان مسلط بودم.
 
بهنوش بختیاری بازیگر این فیلم گفت: از ایفای این نقش ذوق‌زده بودم چون در طول این سالها که بازیگر هستم منتظر اتفاق نو بودم. کار کمدی سخت است اما من دوست داشتم به من اعتماد شود و یک نقش متفاوت پیشنهاد شود. در فیلم «من» به شدت تحت کنترل کارگردان بودم و برعکس فیلم‌های دیگر اختیار انجام هر کاری نداشتم یک سری حرکاتم که عادت شده بود کنار گذاشتم و خوشحالم که افتخار همکاری با لیلا حاتمی را داشتم.
 


خبر در حال تکمیل است...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار