در نشست خبری فیلم «زاپاس»:

من در آثارم به زندگی رئال توجه دارم/ گلایه عوامل یک فیلمی دیگر از کیفیت فنی صدا

عوامل فیلم «زاپاس» نیز از اکران بی‌کیفیت فیلم در کاخ جشنواره گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری فیلم «زاپاس» با حضور عوامل آن برزو نیک‌نژاد نویسنده و کارگردان، سید امیر پروین حسینی تهیه‌کننده، احمد مهرانفر شبنم مقدمی و ماهان نصیری بازیگران و علی‌اصغر کشانی منتقد سینما برگزار شد.

برزو نیک‌نژاد که از کیفیت بد صدا و قطع شدن آن در حین اکران فیلم گلایه داشت گفت: من فیلم خودم را نتوانستم ببینم و صدای فیلم را نشنیدم. چون این فیلم روایی بود، قطع صدا موجب آزردگی مخاطبان شد.

سید امیر پروین‌حسینی تهیه کننده فیلم با تشکر از اصحاب رسانه گفت: کار در پایتخت و در آپارتمان بسیار راحت است؛ اما نیت گروه این بود که فیلمی بسازد که حال مردم را خوب کند کارگردانی، عوامل فنی و بازی بازیگران بسیار خوب بود اما من از کیفیت کار در اکران راضی نبودم.

شبنم مقدمی بازیگر فیلم بیان کرد: قصد گله‌گذاری ندارم اما من دیالوگ‌های خودم را در زمان اکران نتوانستم تشخیص دهم. وای به حال مخاطبانی که آن را ندیده بودند. حالم از قطع صدا در زمان اکران فیلم بد شد و از کسانی که این فیلم را با این کیفیت دیدند، عذرخواهی می‌کنم. چون کاخ جشنواره ویژگی‌هایی دارد که باید رعایت شود؛ اما متاسفانه در مورد جشنواره ما این طور نیست.

احمد مهران‌فر بازیگر فیلم گفت: من عمدا می‌خواهم در خصوص این اتفاق غر بزنم. چون کاخ جشنواره جایی است که اهالی رسانه فیلم‌ها در آنجا می‌بینند و می‌خواهند راجع به آن صحبت کنند و مطلب بنویسند. آنقدر کیفیت صدا بد بود که من نتوانستم فیلم را ببینم و شب هم نخوابیدم.

وی در خصوص فیلمنامه «زاپاس» گفت: من فیلمنامه، قلم برزو نیک‌نژاد و نقشم را خیلی دوست داشتم. ای کاش می‌توانستیم نسخه نهایی نمایش را با موسیقی و صدا ببینیم تا قبل از اکران به کاستی‌های آن پی ببریم اما چون برنامه جشنواره فشرده و شتابزده است نتوانستیم.

علی‌اصغر کشانی منتقد فیلم اظهار داشت: فیلم زاپاس قصه‌گو است و در مسیر علاقه مخاطب حرکت می‌کند و شخصیت‌پردازی‌ها به خوبی شکل گرفته. این فیلم جزو آثاری است که پایان‌بندی دارد و سرنوشت شخصیت‌ها را مشخص می‌کند. با توجه به راوی بودن کودک فیلم در بخش‌هایی این عدم سازگاری دیده می‌شود.

نیک‌نژاد اظهار داشت: من همه تقصیرها را به گردن کیفیت بد صدا نمی‌اندازم و شما اهالی رسانه می‌دانید برای من عزیز هستید. من سعی کردم بخش هنری را در این کار حفظ کنم. پروسه فیلمسازی من در خصوص فیلم ناخواسته تمام نشده. چون هنوز این فیلم اکران نشده است. من به مخاطب عام فکر می‌کنم، چون ولی‌نعمت ما هستند و مخاطب خاص را هم سعی می‌کنم راضی نگه دارم و به فیلمسازان هم توصیه می‌کنم. مخاطب عام را در نظر داشته باشند قطع صدا روی فیلم خیلی تاثیر گذاشت. اگر می‌توانید یک بار دیگر ْآن را با کیفیت خوب صدا و موسیقی ببینید.

وی در خصوص سوال یک خبرنگار مبنی بر شباهت‌های دردسرهای عظیم و زاپاس اظهار داشت: دردسرهای عظیم و زاپاس تفاوت زیادی دارد؛ چون هر دو اثر را ساختم حق بدهید که قبول نکنم که این دو اثر شبیه هستند. استفاده از جواد عزتی و الناز حبیبی و سایر بازیگران به خاطر شخصیت‌ها و نقش‌ها بود.

تهیه‌کننده فیلم که در کارنامه هنری‌اش فیلم‌های «اخلاقتو خوب کن»، «من سالوادور نیستم»، «ساخت ایران» دیده می‌شود گفت: شاد کردن مردم و زنده کردن امید در دلشان مهمترین و بزرگترین کار است. بخش دولتی از سینما حمایت نمی‌کند و من هنوز موفق به دیدن آقای تابش نشدم چه رسد به این که بخواهم از او وام بگیرم. کسانی که با من کار کرده‌اند می‌دانند که هم احترام‌شان سر جایشان است و هم حق و حقوقشان. محدودیت زمانی اجازه مانور بهتر روی فیلم را نداد. ضمن اینکه امیدوارم در اکران عمومی مشکلات نمایش در کاخ جشنواره حل شده باشد و قصد داریم مدت فیلم را کوتاه‌تر کنیم.

نیک‌نژاد ادامه داد: رئال زندگی ما در زمان‌هایی با سورئال همراه می‌شوند که موجب اشک و خنده در موقعیت‌های مختلف می‌شود. رئال زندگی طبیعی مرز ندارد و من سعی کردم با رئالی که می‌شناسم و استفاده از زندگی شخصیت‌های اطرافمان کار بسازم. من فانتزی بلد نیستم و رئال را می‌شناسم. ضمن اینکه قصه‌های زندگی ما هم یک خطی نیست و دارای شاخه است.

مقدمی در مورد نقش «خورشید» در زاپاس گفت: خورشید شبیه زن‌های شهری نیست و این برایم جالب بود. من در این فیلم نقش مادر جواد عزتی را بازی کردم. در حالی که اختلاف سنی زیادی با هم نداریم. من سعی می‌کنم نقش‌هایی که بازی می‌کنم متفاوت از آثار قبلی باشد و چون یک روح و انرژی خاص در خورشید دیدم، آن را قبول کردم. خواهش می‌کنم یک بار دیگر فیلم را ببینید.

احمد مهران‌فر بیان کرد: وقتی فیلمنامه را خواندم آن را دوست داشتم. چون بیان شاعرانه داشت و مشخص بود فیلمنامه نویس چندین بار آن را نوشته است. به نظر من «زاپاس» کمدی نیست و یک ملودرام عاشقانه است. اما در اکران فیلم وقتی مخاطب یک دیالوگ مهم را نمی‌شنود، دیگر ارتباطش با فیلم قطع می‌شود. نقش من در این فیلم خیلی زیبا بود، اما با شخصیت خودم فاصله داشت. ضمن اینکه گریم خیلی به نقشم کمک کرد. من در حین شهرستانی بودن نباید لهجه‌ای را ادا می‌کردم و این سخت بود.

ماهان نصیری بازیگر خردسال فیلم گفت: کل این فیلم برایم خاطره بود. فیلم را دوست داشتم و از آقای نیک‌نژاد به خاطر اینکه صبر و حوصله زیادی به خرج داد، تشکر می‌کنم و دستش را می‌بوسم.

در پایان منتقد فیلم گفت: این فیلم نقطه مقابل فیلم‌هایی که در آن روستایی به پایتخت می‌آید و اتفاقاتی برای او می‌افتد، تلاش کرده بومی و ایرانی باشد و مخاطب ایرانی را در نظر بگیرد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار