ایلام؛

کاهش 25 درصدی ابتلا به بیماری سالک در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میزان ابتلا به بیماری سالک در استان در 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش نشان می دهد .

به گزارش خبرنگار کاهش 25 درصدی ابتلا به بیماری سالک در ایلامگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از ایلام؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میزان ابتلا به بیماری سالک در استان در 10 ماهه امسال نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش نشان می دهد .

دکتر راضی ناصری فر گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و 177 نفر در نقاط مختلف استان به بیماری سالک مبتلا شده اند که بیشتر موارد ابتلا در ماه های ابتدای امسال بوده است.
به گفته وی این میزان کاهش ابتلا در استان به خاطر انجام اقدامات پیشگیرانه، کنترلی و آموزشی تعداد ابتلا به این بیماری در مقایسه با آمار مبتلایان درسال گذشته بوده است.

وی افزود: سال گذشته به خاطر زلزله جنوب استان و حجم زیاد عبور و تردد در مرز عراق ، بیماری سالک در استان روند افزایشی چشمگیری داشت، به طوری که در این سال یک هزار و 567 نفر به بیماری سالک مبتلا شدند.

ناصری گفت : با توجه به فعل و انفعال حشره ناقل بیماری در ماه های پایانی سال و امکان افزایش ابتلا به این بیماری در اسفند ماه، آمار مقایسه ای دقیق و واقعی با سال 93 پس از پایان سال جاری انجام پذیر است.

رئیس مرکز بهداشت استان تاکید کرد: همه اقدام های کنترلی، پیشگیرانه، آموزشی از جمله سم پاشی، پاکسازی محیط، برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی برای اقشار مختلف از جمله دانش آموزان برای جلوگیری از شیوع این بیماری در دست اقدام و برنامه ریزی است.

وی از انجام عملیات های شناسایی کانون های انتشار و انتقال بیماری سالک در نقاط مختلف استان به ویژه مناطقی چون مهران با استفاده از سیستم رد یابی GPS خبر داد.

سالک یک بیماری پوستی تقریبا کم خطر است که بر اثر ورود انگل تک سلولی به نام «لشمانیا» به بدن ایجاد می شود و یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و تعدادی از حیوانات از جمله جوندگان و سگ است و به ندرت موجب مرگ فرد ابتلا به بیماری می شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.