اصفهان؛

کاهش 33 درصدی بیماری سالک در اردستان

با توجه به اقدام های صورت گرفته در مبارزه با پشه سالک کاهش گزش در سال جاری 33 درصد بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون بهداشتی شبکه بهداشتی و درمان اردستان گفت: با اقدام های صورت گرفته در 5 سال گذشته و مبارزه همه جانبه با پشه سالک امسال تنها 27 مورد گزش را شاهد بوده ایم.
محمود زاهد نژاد با بیان این که در سال 91 تعداد 650 مورد گزش در شهرستان وجود داشت تصریح کرد: در سال 94 این تعداد به 40 مورد رسید که نشان از مثبت بودن اقدام های مبارزه ای دارد.
وی با اشاره به این که 17.4 درصد مردم شهرستان اردستان را افراد سالمند تشکیل می دهند خاطر نشان کرد: این شهرستان رتبه دوم بیماری آلزایمر را در استان به خود اختصاص داده است که آموزش مراقبت از سالمندان در دستور کار این شبکه بوده و کلاس های ویژه ای برای خانواده ها برگزار شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مصرف قلیان در شهرستان اشاره و تصریح کرد: تنها 4 باب قهوه خانه دارای مجوز، اجازه توزیع قلیان را دارند و با سفره خانه و دیگر مکان های توزیع کننده برخورد قانونی بعمل می آید.
زاهدنژاد هم چنین با توجه به فصل زمستان و احتمال وجود آنفولانزا ابراز کرد: افراد بالای 60 سال و زنان باردار که در معرض ابتلا به این بیماری هستند باید نسبت به تزریق واکسن آنفولانزا اقدام کنند.
وی از کارکنان ادارات خواست نسبت به تشکیل پرونده سلامت و انجام آزمایش های لازم اقدام کنند.
شهرستان با 45 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.