اصفهان؛

کاهش ابتلا به سالک در شهرستان اصفهان

فرماندار اصفهان از کاهش 65 درصدی ابتلا به سالک در این شهرستان در هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرماندار اصفهان در جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی که در فرمانداری اصفهان برگزار شد، گفت: کاهش 65 درصدی ابتلا به این بیماری، دستاورد بسیار خوبی برای این شهرستان است.
وی با بیان اینکه اقدام های خوبی در جهت مبارزه با بیماری سالک در شهرستان اصفهان شده است، افزود: با اینحال هنوز شرایط ما مطلوب نیست.
فضل الله کفیل با تاکید بر اینکه لازم است طرحی برای مقابله و کنترل بیماری سالک در شهرستان اصفهان تدوین شود، اظهار کرد: وجود مخروبه ها، تخلیه پسماند و شیرابه ها از جمله مجاری شیوع این بیماری است که باید برای آنها اقدام های جدی تری شود.
رئیس مرکز بهداشت شماره دو اصفهان نیز در این جلسه گفت: میزان ابتلا به بیماری سالک در منطقه زیر پوشش این مرکز 64 درصد کاهش داشته است.
آیت سهرابی افزود: کاهش خوبی در بخش های جرقویه سفلی و علیا صورت گرفته اما لازم است در منطقه محمد آباد، اقدام های بیشتری صورت گیرد.
رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان نیز گفت: در هشت ماه نخست امسال تعداد مورد ابتلا به سالک در منطقه زیر پوشش این مرکز 731 مورد بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 66 درصد کاهش یافت.
حمید ترک زاده افزود: امسال فقط در پایگاه هشتم شکاری با افزایش مختصری در تعداد بروز مواجه بودیم.
وی تعداد کل موارد بروز سالک در سال گذشته در منطقه زیر پوشش مرکز بهداشت یک اصفهان را یکهزار و 6 مورد اعلام کرد.
وی پایین بودن سطح آگاهی جامعه درباره سالک را یکی از چالش های این موضوع خواند و اظهار کرد: همکاری اداره های مختلف بهتر شده اما کافی نیست و لازم است اعتبارهای لازم به موقع تامین شود.
مرکز بهداشت شماره یک اصفهان، مناطق شمال و شرق اصفهان با جمعیت حدود یک میلیون نفر را پوشش می دهد.
مرکز بهداشت شماره دو، مناطق غرب و جنوب زاینده رود در اصفهان با حدود یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت را زیر پوشش دارد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.