مهم ترین اخبار اقتصادی دوازدهم بهمن؛

گشایش خط اعتباری 20 میلیون یورویی برای صادرات به روسیه/ تشریح دستاورد سفر به ایتالیا و فرانسه/ایران جزو کشورهای بدهکار نیست

از پلمب چای های سنواتی چراغ سبز حمایت از چایکاران تا افزایش نرخ 18 ارز در بانک مرکزی از مهمترین رویداداهای اقتصادی امروز.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهم ترین عناوین اقتصادی امروز به شرح زیر است:



مدیرکل فناوری بانک مرکزی از اتصال 5 بانک جدید به سوئیفت خبر داد و گفت: نصب نرم‌افزار اتصال به سوئیفت یک تا دو روز زمان می‌برد ولی در این هفته به‌طور کامل فرایند اتصال تکمیل می‌شود.


در حالیکه در سال های گذشته ایران درتحریم به سر می برد و صادرات و واردات ناشی از این امر کاهش یافت اما بازار پوشاک برنددر کشور حسابی گرم بود.


مدیرعامل شرکت دخانیات ایران گفت:متاسفانه ما در بازرسی و نظارت دچار مشکل هستیم چرا که در اکثر دکه های روزنامه فروشی بدون مجوز اقدام به فروش دخانیت می کنند.


رئیس سازمان چای گفت: در سال جاری دولت با عزم جدی در کنترل و پلمپ چای های سنواتی در انبارها از ورود آن به بازار طی دوره بهره برداری جلوگیری کرده است.


رئیس هیات مدیره انجمن سیب زمینی کاران گفت: سیب زمینی کاران در سال جاری به سبب کاهش بیش از پیش قیمت از نفس افتادند.


رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصاد فنی گفت: ایران علیرقم تحریم های ظالمانه سالهای گذشته جزء کشورهای بدهکار نیست و مطالبات دو میلیارد و هفتصد میلیون تومانی را به زودی پرداخت خواهد کرد.


مدیر عامل بانک توسعه صادرات گفت: خط اعتباری 20 میلیون یورویی برای حمایت از صادر کنندگان کالا به روسیه در نظر گرفته شده و امروز هیچ مانع بانکی برای صادرات به روسیه نداریم.


مدیرعامل بانک پاسارگاد گفت: بانک مرکزی به دنبال کاهش نرخ سود بانکی است و قطعا ورود فاینانس های خارجی نیز در این مورد بی تاثیر نیست.


رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به دستاوردهای سفر بخش خصوصی به همراه رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه گفت: در این سفر قراردادهایی با سرمایه گذاری مشترک و تولید در جهت صادرات و حضور دراز مدت در بازار ایران امضا شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار