در جلسه هیات دولت:

رئیس جمهور مهمترین دستاوردهای سفر به ایتالیا و فرانسه را تشریح کرد

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت مهمترین دستاوردهای سفر به ایتالیا و فرانسه را تشریح کرد.

جذب سرمایه گذاری خارجی ومقابله با ایران هراسی را از دستارودهای مهم سفر به ایتالیا و فرانسه عنوان کردبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه امروز بعد از ظهر (یکشنبه ) هیات وزیران به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری، به ارائه گزارش دستگاه های اجرایی درباره قراردادها، توافقنامه ها و تفاهماتی که در سفر رییس جمهوری و تعدادی از اعضای دولت به ایتالیا و فرانسه انجام شد، اختصاص یافت.

در این جلسه رییس جمهوری با مهم و ارزنده دانستن دستاوردهای این سفر، قرادادها و تفاهمات آن، جذب سرمایه خارجی، انتقال تکنولوژی و توسعه صادرات از محل تولیدات مشترک را که لازمه تحقق رشد اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی جدید در کشور و بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی است، از اهداف این سفر عنوان کرد.

دکتر روحانی همچنین توسعه و تقویت تعاملات بین المللی و مقابله با پروژه ایران هراسی و شکست قطعی تحریم ها را از دیگر اهداف این سفر در فاصله کوتاهی پس از برجام دانست.

وی برخورد احترام آمیز همراه با عزت و کرامت از سوی دولت های میزبان و اشتیاق فراوان و اراده جدی آنان به همکاری و مشارکت با ایران را از دیگر مشخصه های این سفر برشمرد.

از جمله مهمترین موارد ارائه شده در این گزارش ها حل مشکل بانکی و بیمه و برقراری ارتباطات بانکی بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ایتالیا، فرانسه و تعدادی از بانک ها در این دو کشور، قرارداد مشارکت خودرو با تاکید بر انتقال سرمایه، تکنولوژی و صادرات خودرو و تولیدات قطعات در داخل، خرید هواپیما، ساخت و توسعه فرودگاه ها از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی و به صورت اجاره به شرط تملیک بود.

همچنین تولیدات صنعتی و مشارکت در ساخت هواپیما و قطعات، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، سلامت و تجهیزات پزشکی، کشاورزی و محیط زیست و ده ها قرارداد سرمایه گذاری در پروژه های مختلف از دیگر مواردی بود که در گزارش های مطرح شده در هیات دولت به آن اشاره شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار