رضازاده در همایش فرصت‌های پس از برجام":

احزاب می‌توانند یاری رسان دولت باشند/ برجام موجب افزایش اقتدار ملی شد

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: احزاب می‌توانند نقش یاری رسان دولت و سیاست خارجی باشند.

احزاب می‌توانند نقش یاری رسان دولت و سیاست خارجی باشندبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،"محمدامين رضازاده" مدیر کل سیاسی وزارت کشور در "همایش فرصت‌های پس از برجام، تبیین مشارکت احزاب، تشکلهای صنفی و اقلیت های دینی، سمن‌ها، نخبگان علمی و اصحاب رسانه، بعد از ظهر امروز (شنبه 10 بهمن ماه ) در وزارت کشور برگزار شد، گفت: پیروزی دلچسبی که 37 سال پیش مردم ایران به دست آوردند در پی درایت حضرت امام و دست به دست دادن همه مردم، اقوام و ادیان محقق شد.

وی افزود: تقارن ایام پیروزی انقلاب اسلامی با اجرای برجام را باید به فال نیک گرفت.

مدیر کل سیاسی کشور با بیان اینکه از یک هفته گذشته که برنامه جامع اقدام مشترک اجرایی شده است خاطرنشان کرد: در این مدت 50 تفاهم نامه مهم برای کشور منعقد شده است.

رضا زاده با اشاره به اینکه رخدادهای بزرگی همچون پیروزی انقلاب اسلامی، برجام، دفاع مقدس و انتخابات تجلی تفاهم و همدلی همه مردم و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی کشور است اظهار داشت: هر زمان استراتژی ملی کشور را به منافع شخصی و گروهی ترجیح دادیم به موفقیت‌های بزرگی رسیدیم.

وی تصریح کرد: در پیروزی انقلاب، همه یک دل انقلاب را کمک کردند در برجام هم هیچ گروه و نهاد حاکمیتی و قوم و جناح سیاسی هم مخالفتی را ابراز نکردند افرادی نظراتی داشتند ولی هیچ حزبی را ندیدید که علیه برجام بیانیه بدهد.

وی ادامه داد: هیچ قوم و سازمان مردم نهاد و مذهب و قومی هم علیه برجام موضع نگرفتند چراکه یک موضوع جدی که جز استراتژیکی کشور بود را از دعاوی سیاسی جدا کردند.

وی در ادامه با اشاره به منافع ملی گفت: دولت به عنوان مجموعه‌ای به نمایندگی از مردم هدف‌های عام و ماندگاری را پیگیری می‌کند که برای بدست آوردنشان هم تلاش می‌کند منافع ملی را اگر جز هدف‌های عام و قابل استفاده برای همه کشور بدانیم در این صورت به اهدافمان خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: منافع ملی در وحدت ملی امنیت ملی و قدرت ملی خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه هر زمان که هدف ملی را پیگیری کردیم به وحدت ملی رسیده‌ایم، گفت: پیش‌نیاز امنیت ملی هم وحدت ملی است یعنی هر زمان که امنیت ملی رخ داد کشور به درجه‌ای رسیده که در مقابل تهدیدهای خارجی اعم از نظامی‌، فرهنگی، سیاسی می‌تواند مقابله کند.

معاون سیاسی وزارت کشور همچنین تصریح کرد: اگر کشور علاوه‌بر وحدت ملی و توان و مقابله با تهدیدهای خارجی هم بتواند بر مناسبات خارجی، اهداف ملی را خارج از مرزها پیگیری کند در این صورت قدرت ملی حاصل می‌شود.

رضازاده تاکید کرد: ما برجام را یکی از رخدادهایی می‌دانیم که موجب افزایش اقتدار ملی شد.

وی اضافه کرد: با اجرایی شدن برجام آنچه که برخی نظام جمهوری اسلامی ایران را بخشی از مشکل در منطقه به حساب می‌آوردند امروز این کشور را دارای نقش مثبت در تعاملات منطقه‌ای می‌دانند چراکه بر همگان آشکار شد جمهوری اسلامی ایران به دنبال انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز بوده است.

وی همچنین با اشاره به هدف از نشست امروز گفت: گروه های سیاسی، تشکل‌های صنفی، نهادهای مدنی باید در اجرای برجام در کنار مسئولین دولتی باشند تا در سیاست داخلی هم به دولت کمک کنند.

وی همچنین با بیان اینکه هنوز ما ظرفیت عمومی را در کشور خالی داریم یادآور شد: نهادهای مردمی ، احزاب، گروه ها با تعاملاتی که می‌توانند در دنیا و کشورهای منطقه داشته باشند باید به دولت کمک کنند.

وی همچنین اضافه کرد: اکنون کشور در شرایطی است که یکسری الزامات مانند تعدیل انتظارات و افکار عمومی را باید داشته باشد افزود: همانگونه که در به نتیجه رسیدن برجام تا فرجام همه با همدلی و همزبانی دولت را کمک کردند در اجرای آن هم باید همگرایی وفاق و اتحاد حفظ شود و افزایش امید در مردم نیز به عنوان سرمایه‌های اجتماعی و اخلاقی بالا برود.

وی در ادامه به اثرات مستقیم برجام اشاره کرد و گفت: یکی از اثرات برجام به رسمیت شناخته شدن حق ایران به عنوان کشوری که دنبال انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز است، بود اثر دیگر آن لغو تحریم‌ها و از بین رفتن ایران هراسی است.

رضازاده در ادامه اظهاراتش اظهار داشت: در برجام باید ریسک سیاسی را کاهش دهیم و امنیت و سرمایه‌گذاری را بالا ببریم.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور همچنین با بیان اینکه ما در برجام پیروزی گفتمان جدید جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دادیم گفت: برجام پیروزی صلح بر جنگ بود، برجام گفتمان جدیدی بود که از سال 92 با شروع انتخابات و رویکرد دکتر روحانی آغاز شد چراکه ایشان تعامل مثبت و سازنده با جهان و سیاست برد برد را برای اولین بار در تاریخ ایران مطرح کردند و با انتخاب ظریف و تیم همراهش نیز به نتیجه رسیدند.

رضازاده گفت: برجام به عنوان نمونه‌ای از عقلانیت در حکمرانی خوب در دنیا جا افتاده و می‌تواند در سیاست داخلی هم جا بیفتد.

وی همچنین افزود: در همه مسائل کشور باید این رویکرد جدید را ادامه دهیم چراکه به نفع همه مردم و نظام و کشور است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه امروز بارزترین نماد مشارکت و همدلی و همزبانی در سیاست داخلی می‌تواند حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد گفت: این حضور برای مقبولیت هر نظامی مهم است.

رضازاده ادامه داد: ما باید اتفاقی که در برجام افتاد را با گفت‌وگو و تفاهم ملی روی مسئله استراتژی دیگری که انتخابات نیز هست در پیش بگیریم.

وی تاکید کرد: انتخابات موجب تعمیق،‌ همبستگی ملی و تقویت منافع ملی می‌شود و به طور قطع یقین هم مشارکت حداکثری در انتخابات هم مفید خواهد بود.

رضازاده یادآور شد: اگر مشارکت حداکثری در انتخابات صورت بگیرد و مانند برجام شاهد تفاهم ملی باشیم این موضوع در تایید برجام تاثیر مثبت می‌گذارد چراکه اختلافات باعث می‌شود تا کشورهایی مانند عربستان و رژیم صهیونیستی سو استفاده کنند و در کشورهای طرف تعهد اثر منفی بگذارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار