حمایت معاونت علمی از طرح‌هایی که منجر به افزایش صادرات می‌شود

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح‌هایی که منجر به افزایش صادرات می‌شود، خبر داد.

محمود شیخ زین‌الدین معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: اقتصاد دانش‌بنیان تنها با ایجاد مراکز تحقیقاتی، پژوهش سراها، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی قابل تحقق نیست و باید ارزش افزوده را بالا ببرد.
 
وی ادامه داد: تکیه اصلی معاونت علمی بر مزیت‌های منطقه‌ای است و این معاونت به دنبال اقتصاد سازگار با طبیعت است و تحقق آن مستلزم بهره‌گیری از علم و فناوری است.
 
وی تاکید کرد: اگر در بخش خصوصی و مراکز تحقیقاتی طرحی ارائه شود که منجر به افزایش صادرات شود، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از آن طرح حمایت می‌کند.
 
شیخ زین الدین عنوان کرد: بعد از انقلاب تغییرات شگرفی در بخش علم و فناوری ایجاد شده و اصلی‌ترین مشکل کنونی ارتباط نامناسب مردم با دانش روز است که باید بر طرف شود .

معاون نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی هیچ وقت قصد ورود به زیر‌ساختهای پژوهش سراها را نداشته و اساس کار را بر مبنای سه طرح شرکت‌های نوپا، تولیدی و صنعتی گذاشته است و در صورت تائید صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از تسهیلات و امکانات استفاده کنند. 

شیخ‌زین‌الدین، تصریح کرد: با استفاده از طرح‌های پژوهشی ارائه شده از سوی شرکت‌های دانش بنیان و توسعه علمی‌ و پژوهشی می‌توان مشکلات حوزه دانش‌ بنیان را بر طرف کرد.
 
وی در بخش پایانی خاطر نشان کرد: در کشور 2100 شرکت دانش‌بنیان وجود دارد که باید به کمک بخش خصوصی گسترش یابند و در صورتی که مراکز رشد در شهرستان‌ها به درستی مستقر شوند و فعالیت خود را شروع کنند، معاونت علمی از آن‌ها حمایت می‌کند. 


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار