ایران دارای جایگاه سوم آسیا در حوزه زیست فناوری است

دبیر ستاد و توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اختصاص بالاترین رتبه آسیا در فروش محصولات فناورانه به حوزه زیست فناوری خبر داد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حوزه زیست فناوری ایران 400 شرکت دانش بنیان دارد و از این لحاظ در مقایسه با سایر حوزه‌های فناوری کشور جلوتر است و رتبه سوم آسیا را به لحاظ فروش محصولات فناورانه نسبت به کشورهای برتر دنیا به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بالاترین فروش محصولات دانش بنیان در کشور مربوط به حوزه زیست فناوری است و این ستاد از هر نظر آماده نقش آفرینی در اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد.

قانعی تاکید کرد: در حال حاضر به لحاظ نیروی انسانی 15 هزار دانشمند و محقق در حوزه زیست فناوری در کشور فعال هستند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: حوزه زیست فناوری به عنوان یکی از مهمترین محورهای توسعه علمی، اقتصادی و اجتماعی در دنیا مطرح است و ارتقا در این حوزه به عنوان یکی از اساسی ترین شاخص‌های تعیین کننده توسعه محسوب می‌شود.

وی در خصوص حمایت صندوق‌ نوآوری و شکوفایی از این ستاد عنوان کرد: بیشترین حمایت مالی صندوق نوآوری و شکوفایی به لحاظ مالی به شرکت‌های زیست فناوری اختصاص یافته است.

قانعی خاطر نشان کرد: در حال حاضر محصولات زیست فناوری ایران به کشور روسیه صادر می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار